עשרה דברים חשובים שלמדתי בכנס לשיווק דיגיטלי

הכנס של G דיגיטל בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים התקיים השבוע במודיעין.
אני מביאה כאן תובנות שלי על דיוור במייל, כתיבה שיווקית, שיווק בוידאו, מוצרים דיגיטלים ומיקרו קופי
מאת המרצות המובילות בתחומן.

הפעם הפוסט כולו יהיה פירגון לכנס מצוין שערכה אנה גלפמן, הבעלים של G דיגיטל. בזכות ההדרכה של אנה הצלחתי לבנות אתר מזמין ואפקטיבי. גם הכנס שאירגנה היה סופר אפקטיבי, והחלטתי לפרסם כאן עשר תובנות שזיקקתי מתוך הכנס – שתיים מכל מרצה.

מסכמת מתוך כנס שיווק דיגיטלי של G דיגיטל - דנה שבת

דברים שלמדתי מלודה גרקו - מומחית שיווק במייל / רשימות תפוצה

לודה כתבה את רוב התוכן בבלוג המעולה והמומלץ של "אקטיב טרייל", אז כל מי שרוצה לדעת יותר על שיווק באמצעות רשימות תפוצה מוזמן לקרוא שם.

רשימת תפוצה היא שיטת השיווק עם ההחזר הכי גדול על ההשקעה.

התובנה הראשונה שלקחתי מלודה הוא ההבנה כי הדיוור בדואר האלקטרוני הוא שיטת השיווק הכי משתלמת, כיוון שמלבד התשלום לפלטפורמה אין לנו הגבלת תוכן ואין לנו הוצאות נוספות על פרסום.

כדי להבין את זה חשוב להכיר את המספרים:

אחוזי הפתיחה הממוצעים של ניוזלטר שנשלח לרשימת תפוצה הוא כ-20%

אחוזי המרה טובים לרכישה הם – 6% (מתוך אלו שפתחו)

כלומר – אם יש לכם רשימת תפוצה של 1000 איש רלוונטיים,, 200 מהם יפתחו את הניוזלטר ואם תהייה הנעה לפעולת מכירה-  6% ימירו

אפשר לעשות A/b טסטינג גם בניוזלטר.

התובנה השנייה שלמדתי מלודה היא אופציה טכנית שלא הכרתי ולא ניסיתי.

קודם בוחרים מה אנחנו רוצים לבדוק – כותרת, עיצוב, תוכן וכדומה

ואז המערכת שולחת מעט מהמיילים באופציה א' וחלק מהמיילים באופציה ב', בודקת אחוזי פתיחה או המרות ואז בוחרת את הגירסה שהיא יותר מוצלחת.

ועוד תובנה קצרה – אם יש לנו לקוחות שבאופן קבוע תקופה ארוכה לא פותחים את המיילים שלנו – עדיף למחוק אותם. זה יעלה את הציון שלנו במערכות סינון המיילים (או בשפה המקצועית יישפר את ה"עבירות")

דברים שלמדתי ממרינה קיגל – עיתונאית וכותבת תוכן פורה ביותר.

מרינה קיגל נתנה הרצאה מאד תוססת ומשעשעת בנושא כתיבת תוכן ואיך תמיד יהיו לך רעיונות לדברים מעניינים. למרות שאני עוסקת בקביעות בנושאים אלה – כמובן שגם ממנה היה לי מה ללמוד.

רוב הרעיונות באים אלינו בזמן שאנחנו עושים משהו אחר. לכן היא המליצה מצד אחד – לצורך כתיבת תוכן לקחת הפסקה ולעשות משהו אחר (כמו כלים, כביסה ועבודות כאלה שמאפשרות לראש להמשיך לחשוב). ודבר שני – בזמן שעושים את הדברים האלה ובאים לנו רעיונות – מיד לכתוב או להקליט אותם , כי אחר כך שוכחים. (גם בלילה).

לשבור את שגרת התוכן –כדי לעזור לנו לעשות משהו קצת אחרת היא מציעה לעשות 'תרגילים'. למשל, לכתוב את סיפור החיים שלנו או העסק שלנו בסיפור של 6 מילים בלבד! או – לכתוב בקצרה עבור מי אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

ועוד משהו קטן –לזכור שהפרפקציוניזם זה האויב של השיווק באמצעות תוכן.  ככל שתכתבו יותר ותתנסו יותר, התוכן שלכם יהיה יותר טוב ומדויק יותר לקהל שלכם.

דברים שלמדתי מהדס קלנר על שיווק באמצעות וידאו

הדס מנהלת קהילה מצוינת לעצמאיות ומלמדת איך לשוווק כמו בוסיות באמצעות סרטונים שיווקיים יצירתיים.  שני דברים חשובים שלמדתי ממנה בכנס:

הטכנולוגיה של FAST FORWARD בוידאו עובדת מצוין! היא מאפשר לנו להפוך כמעט כל תוכן למשהו יותר קליל, משהו שעובר מהר ושכיף לצפות בו. ויותר מזה – זה קצת ממכר לצפות במשהו בהילוך מהיר.

הדס ממליצה על האפליקצייה  IN SHOT לעריכה בנייד, ועל התוכנה PHILMORA במחשב, שזו תוכנה מעולה בעלות של 60$ לזמן בלתי מוגבל.

לפני שמתחילים לצלם אנחנו רוצים קודם כל לדעת מה המסר שלנו, ומה אנחנו רוצים לצלם ולהראות. הייתרון של וידאו הוא שאפשר להראות במקום להגיד, ולכן צריך לתכנן לא רק מה נגיד, אלא בעיקר מה יראו כדי להעביר את המסר. זה חשוב, במיוחד כי זה יעזור לנו מאד בעריכה.

דברים שלמדתי מאנה גלפמן על הדרך למוצרים דיגיטליים

אנה גלפמן, הבעלים של G דיגיטל ומפיקת הכנס,  בונה אתרים מגיל 18, אבל בנוסף היא מתמקצעת בכל מה שחם בעuלם השיווק הדיגיטלי.

מוצר דיגיטלי יכול להיות מוצר משלים לשירות, כדי לחסוך לנו זמן .רוב הזמן למדנו לראות במוצר דיגיטלי "נכס" שמאפשר לנו להרוויח בזמן שאנחנו ישנים או גם נוסעים לחופשה. אבל יש עסקים שמרגישים שבלי המגע האישי, הם לא יכולים לתת שירות טוב. ובכל את, כדי שנוכל להרוויח יותר בלי לעבוד יותר שעות  (כי יש רק 24 שעות ביממה וצריך גם לישון…) אז אפשר להשתמש במוצרים דיגיטלים כדי להתייעל.

אם אתם נותנים ללקוח שלכם שירות מעולה ומותאם אישית באחד על אחד, יש עדיין תכנים שכולם צריכים לדעת, תכנים שיאפשרו לתהליך ולמפגש האישי איתכם להיות יותר פורה ויעיל.. בשביל מה לבזבז זמן? אפשר לקצר ולחסוך בזמן ובו בזמן להגדיל את הערך – פשוט להעלות את התוכן הקבוע על מוצר דיגיטלי.

למשל – אני מלמדת לקוחות שלי איך ליצור תוכן שמושך לקוחות לחודש הקרוב. בפגישה אנחנו חושבים יחד על רעיונות לחודש הקרוב, רעיונות שמתאימים בדיוק עבורם. אבל הטכניקה הזו, צורת החשיבה הזו, כוללת צעדים שרלוונטיים כמעט לכל עסק. בזכות ההרצאה הבנתי שאני יכולה ליצור מוצר דיגיטלי משלים, שיקצר את הדרך, אבל ייתן פי 2 ערך (ובזכותו הפגישה תהייה שווה יותר!)

אנה פירטה את הצעדים לקראת מוצר דיגיטלי בסיסי:

  • לחשוב – מה המוצר שהקהל שלנו צריך?
  • בדיקה- האם באמת יש בו צורך?
  • מה אני צריך מבחינה טכנית כדי להפיק אותו? להשתמש בדברים הכי נגישים שיש לנו מבחינת תוכנות, מצלמה, עריכה וכדומה.
  • לכתוב תסריט – מה אנחנו רוצים להגיד או להראות בכל שלב?
  • להוציא גירסה ראשונה מינימלית, העיקר לעלות לאוויר!
  • רק אחר כך – לבצע שיפורים

דברים שלמדתי מכנרת יפרח על מיקרו-קופי

כנרת יפרח היא האשה שפיתחה את התהליך ליצירת מייקרו-קופי שבאמת נוגע. ההרצאה המרתקת שלה עשתה סדר בידע שכבר יש לי בנוגע לתוכן שמושך לקוחות

לא כל המעורבויות בדיגיטל הן מעורבויות מדידות. המעורבות הרגשית היא לא פחות חשובה, גם אם היא לא מדידה. זו תובנה מאד חשובה שלא ידעתי איך לנסח אותה, אני אתן דוגמה משלי למעורבות רגשית.

למשל, לגלות שמישהו קורא אותך באופן עקבי גם אם לא מגיב. מעורבות רגשית, זה שמישהו מחכה לתוכן שלך. מעורבות רגשית זה שמישהו מחבב אותך למרות שמעולם לא נפגשתם. מעורבות רגשית, זה שמישהו יודע לומר עלייך שאת אשת מקצוע מעולה, למרות שמעולם לא היה לקוח שלך. מעורבות רגשית זה כשמישהו מקבל החלטה מסוימת בזכות משהו שאת כתבת או עשית. תוכן טוב יכול ליצור נאמנות רגשית ורלוונטיות לאורך זמן,  שברגע האמת,כאשר נעלה מוצר רלוונטי, אותם אנשים שמעורביםי רגשית ירצו אותו.

החזון והערכים מתבטאים במיקרו קופי – כל עסק צריך למצוא קודם את החזון שלו – מה הוא רוצה לעשות, מה הוא רוצה לשנות, אחר כך למצוא את המישמה שלו – איך הוא מתכוון לעשות את זה? אחר כך למצוא מה הערכים שלו – מה הדברים שייחדו אותו בנישה שלו? ורק אז ליישם את זה במיקרו-קופי. הביטוי של זה הוא בבחירת המילים, בצורה, ב"טון" וגם בויז'ואל.

ועוד דבר קטן – כדי להצליח לעשות מיקרו-קופי משובח צריך להכיר את השפה של הלקוחות שלנו, של קהל היעד. לכן חשוב לשוחח איתם, לראיין אותם, או אפילו לעשות תחקיר באמצעות חיפוש בקבוצות פייסבוק. 

@דנה שבת – תוכן שמושך לקוחות     shabat.dana@gmail.com  

 

לכתבות, ראיונות, סיקור כנסים וסדנאות ניתן לפות אלי:

shabat.dana@gmail.com

 

Facebook
Twitter
LinkedIn