ראיון עם נויה אור יהב - אשה שהיא השראה להוויה חיוביות

כל הקשיים שנויה אור יהב חוותה במהלך חייה לא עצרו אותה מלחלום על הצלחה גדולה,
והחלום הורוד הוביל אותה לדבוק במטרה שבימים אלה היא מצליחה סוף סוף להגשים.

איך לדבוק במטרה גם בתקופות קשות? מהו הדבר האחד שמוביל להצלחה?
איך למשוך עשרות אלפי עוקבים לקרוא אותך?
מוזמנים לקרוא את הראיון ולקבל תשובות

זו הפעם הראשונה שאני מראיינת עבור הבלוג שלי. בחרתי להתחיל עם נויה אור יהב, שהיא באמת אשה והשראה, משתי סיבות:  הראשונה היא היכולת שלה להסתכל על הפן החיובי גם בזמנים קשים, והשנייה – השיווק החיובי שהיא עושה בפייסבוק שלה.

לנויה קהילה גדולה של 60 אלף עוקבים שהיא טיפחה במשך שנים ארוכות בהן עדיין הייתה שכירה. לנויה יכולת מופלאה לספר את הסיפורים מהחיים שלה ולעורר הזדהות או השראה. במשך שנים רבות נויה הייתה אחות אונקולוגית בבית חולים ובמקביל כל הזמן חלמה על הצלחה גדולה. היא מביאה בכתיבה שלה משהו אותנטי, מרגש, חולקת מניסיונה. במשך שנים היא עשתה זאת בלי לנסות לקבל שום דבר בתמורה. לפני פחות משנתיים התפטרה מעבודתה ויצאה לקריירה עצמאית. אני ממליצה לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלה או הפרופיל האישי כדי להבין איך אפשר לספר סיפורים אותנטיים, גם כאלה שחושפים את הקשיים והבעיות, ובכל זאת – ואולי דווקא בזכות זה – למשוך לקוחות.

לא הכל ורוד

הי נויה, אני רוצה להודות לך שהסכמת להיות הראשונה להתראיין לבלוג שלי. למעשה, את מממשת הרעיונות שאני כותבת עליהם בשני הבלוגים שלי, "הפן החיובי" – נראה שאת מצליחה לראות את הפן החיובי בחיים גם כשקשה, ו"שיווק חיובי" – זה בלוג שעוזר לאנשים לכתוב תוכן שיווקי שמושך לקוחות בגישה חיובית. ואני מרגישה שיש לך מה לתרום לקוראים בנושא.

תודה רבה לך דנה, לכבוד הוא לי שבחרת לראיין אותי.

אני יודעת שברקע שלך יש סיפור ילדות לא פשוט, ובכל זאת הצלחת לשמור על גישה חיובית.

בילדות שלי, למרות המשברים הגדולים, ההתעללות הפיזית והנפשית, תמיד ראיתי כמה צעדים מעבר. תמיד היה שם אופק ורוד והייתה לי תחושה שיהיה טוב. האמנתי תמיד שאני הולכת לצאת מהמצב הזה. כל הזמן דמיינתי איך אני יוצאת מהחושך הזה ובונה את עצמי. אני מאמינה שזה מה שעזר לי.

מה היה החלום שלך?

החלום היה לכבוש את העולם ולהגשים את עצמי, להיות מי שאני באמת.  אחרי שהתחתנתי שוב חוויתי ההתעללות מאד גדולה, עם בעלי הקודם. זה היה מסע השפלות יום -יומי. מה שהחזיק אותי היה החלום לצאת משם, להתגרש, לעלות על במות גדולות. המון שנים היה לי את החלום הזה שאני עולה על במות בארץ ובעולם וזה מה שנתן לי את הדרייב. תמיד הייתי אופטימיות  וידעתי שאני יכולה להגיע לשם. אף פעם לא הפסקתי לחלום על זה, פשוט ראיתי את זה מול העיניים. ממש עשיתי לעצמי דמיון מודרך וראיתי את עצמי יוצאת מהחושך.

מי האדם שהכי השפיע עלייך? מישהו שכיוון אותך לחלום, לעשות לעצמך דמיון מודרך?

לא יכולה להצביע על מישהו מסוים. קיבלתי הרבה השראה ממגאזינים כמו 'לאישה'. קראתי תמיד על אנשים שפרצו דרך. אנשים שהגיעו עם 200 דולר לאמריקה והצליחו בענק. קראתי ואמרתי לעצמי שיום אחד גם אני אהיה שם.

קראתי גם המון ספרי השראה. בילדות קראתי ספר אחד שהיה מאד משמעותי עבורי –  "אתה יכול לרופא את חיך" של לואיז היי (שעוסק במחשבה חיובית – ד.ש.). מאוחר יותר עשיתי תהליך בזכות רובין שארמה, שהשפיע עלי מאד.

אבל מי שנתן לי את הדרייב בכל העשייה שלו הוא יובל אברמוביץ. אני עוקבת אחריו כבר תשע שנים, וכשהוא ראה אותי בפעם הראשונה הוא אמר לי "את עושה עבודה נהדרת בפייסבוק".

בניית קהילה בפייסבוק

כשהתחלת לכתוב בפייסבוק, האם ידעת שזה מה שאת עושה, בונה לך קהילה?

לא, האמת שלא ידעתי. בכלל לא ידעתי שאני יודעת לשווק עד שהוא אמר לי את זה. חשבתי שאני כותבת ועוזרת לאנשים, אבל בכלל לא ידעתי שזו עבודה שיווקית. בהתחלה בכלל לא היה לי מה לשווק. לא ידעתי שזה תהליך שיווקי – לספר סיפור, להיות אותנטית, לתת ערך.

ידעת שאת מיישמת את השייווק החדש, "שייוק חיובי?" או שהופתעת כשהתחילו לעקוב אחרייך כל כך הרבה?

כל השנים כשכתבתי ידעתי שאני רוצה למשוך אנשים לקרוא אותי אבל לא  היה לי מושג שאפשר להרוויח מזה. כשהתפטרתי לא ידעתי שבשנה וחצי הבאות אני הולכת להיות יועצת עסקית. בחודשים הראשונים של העצמאות התחלתי לחוות את כל מה שחווה עצמאי וסיפרתי על ההתקדמות שלי, על הקשיים וגם על ההצלחות. פתאום אנשי עסקים התחילו לפנות אלי שהם רוצים את העזרה שלי.  בהקשר הזה יובל אברמוביץ' אמר לי – "אותנטיות תמיד מנצחת. השיווק החדש הוא השיווק של הסיפור שלך ושל הרגעים שדווקא לא בדיוק היית הכי טוב בהם". וזה השיווק האמיתי. אין דבר כזה רק הצלחה ורק דברים טובים שקרו.

פעם חשבתי שלהיות על במות זו ההתפתחות האישית הענקית. אחר כך הבנתי שלדעת למכור זו ההתפתחות האישית. והיום אני יודעת שההתפתחות האישית הכי גדולה היא פשוט להיות עצמאי. מתמודדים עם כל כך הרבה אי ודאות. מי שלא בנוי לטלטלות האלה שלא יהיה בעל עסק. מבחינתי זו ההתפתחות האישית הכי גדולה – להיות עצמאית.

להסתכל על הפן החיובי

מה המנטרה או המוטו שלך?

מי שבאמת מסוגל ללכת אחרי הלב שלו עד הסוף, להתמסר לשליחות ולשלם מחירים ולקחת סיכונים – באמת יכול לכבוש את העולם.

אילו מחירים שילמת על כך שאת הולכת אחרי החלום שלך?

המחירים הכי גדולים הם מחירים כלכליים. בשנה הראשונה זה בעיקר הביא אותי למצבים שלא יכולתי לדמיין. אף אחד לא האמין בי, כולם חשבו שאני צריכה לחזור להיות שכירה. הייתה לי קהילה של 60 אלף איש והגעתי למצבים שלא היה לי כסף לאוכל, ובכל זאת לא התייאשתי. כולם אמרו לי "מה את עוזבת עבודה קבועה ומשכורת טובה?". 

פעם התרסקתי בביטוח לאומי וכתבתי על זה, אחר כך התפרקתי בלשכת אבטלה, וכתבתי גם על זה. דווקא הרגעים האלה גרמו לאנשים להתחבר אלי. כולם עוברים גם רגעים כאלה.

נכון, וכשאת כותבת עליהם וגם יוצאת מזה – זו ההשראה שאת נותנת לאנשים. מה לדעתך נתן לך כוח להמשיך ולצאת מזה?

כנראה יש לי מנוע פנימי מאד חזק שלא נותן לי להתייאש. את יודעת מה זה ששנה וחודשיים אי אפשר להוציא שקל מהבנק? איך אפשר לחיות ככה? המנגנון שלי היה פשוט לצחוק על זה.

בסופו של דבר כל ההמתנה הזו הייתה שווה. אחרי כל מה שעברתי, עכשיו מגיעות אלי הצעות מכל העולם לתת הרצאות. לא הייתי מגיעה לזה אם לא הייתי מתמסרת.

איפה בחיים שלך פגשת את הקושי לאמץ נקודת מבט חיובית?

למרות שהתודעה שלי מאד חזקה, בהתחלה של השנה וחצי הזו היה לי קשה מאד להאמין שאני באמת אצליח. הגעתי למצבים מאד קיצוניים.  זה הכניס אותי לחרדות ולדאון. השקעתי בעצמי המון וראיתי את עצמי מתרסקת כלכלית. ואז החלטתי שאני נותנת לעצמי עד שנתיים. אמרתי לעצמי 'נויה, אם את לא מצליחה, את חוזרת להיות שכירה'. היום אני יודעת שזה בחיים לא יקרה.

נקודת המפנה - הרגע שבו נפל האסימון

מתי התחיל השינוי?

כשלא ידעתי מה לעשות התחלתי לתת ייעוץ עסקי, כי אנשים פשוט התחילו לפנות אלי.  בהתחלה התנהלתי גם בזה כמו ביטוח לאומי. מישהו אמר לי שאין לו כסף, שאלתי אותו "כמה אתה יכול לשלם?" נתתי תשלומים. פעם מישהי שילמה לי על תהליך מלא של שלושה חודשים ב-20 צ'קים. היא מזמן סיימה את התהליך והתחילה להרוויח הרבה כסף, ואני עדיין עם התשלומים.

השינוי האמיתי התחיל כשהבנתי שאני אוטוריטה. כשאת אוטוריטה את אומרת את הסכום ואת התנאים, והאנשים פשוט משלמים. כשאנשים משלמים הרבה, הם גם כמובן מצפים להרבה, ואני כמובן נותנת מעל ומעבר. אבל  לקח לי לפחות חצי שנה לפרוץ את התודעה הזו שאני קוראת לה "תודעת ביטוח לאומי". זהו, עקרתי את הדלת של הביטוח הלאומי ושל מרכז ההלוואות כי מצאתי את עצמי.

בכל סיפור יש איזו נקודת מפנה, איזה אסימון שנופל, שמאפשר כזה שינוי תודעה. מה היה האסימון שלך?

כשהבנתי שהיו לי מתאמנים שקיבלו הכרה בינלאומית. ראיתי בפייסבוק אדריכל שהיה בהתרסקות כשהגיע אלי. הוא שילם לי 3000 ₪ ל-3 חודשים והיום הוא עושה פרויקטים בחו"ל בחמש מדינות בעולם. אמרתי לעצמי, מה, הוא בנה את עצמו ומרוויח הון ואני עדיין בקושי מתפרנסת? זה מה שהוריד לי את האסימון. ואז הוא חזר אלי כי רצה  להוציא את ההרצאה שלו לאור, ובעקבותיו בא עוד אדריכל. הם נתנו לי את התחושה שמותר לי לקבל ושאני ראויה. זה היה הטריגר.

הסוד של נויה לתוכן שמושך לקוחות

מה את חושבת הדבר הכי חשוב בתוכן שאת כותבת שמושך אנשים לעקוב אחרייך?

הדבר הכי חשוב – לא לפחד להיות אני. לפעמים אני מצחיקה וצבעונית, לפעמים אני מורת דרך, לפעמים אני אשת עסקים לא פראיירית, פשוט מראה את כל הזוויות שלי. לא רק הזווית הרצינית. אני חושבת שזה מה שגורם לאנשים להימשך אלי ולהמשיך לקרוא אותי. אני גם לא מכירתית בכל פוסט.

איפה עובר הגבול שלך בלשתף ולספר על עצמך?

אני משתפת הכל על עצמי, אבל בעלי בן אדם מאד מופנם והוא לא רוצה שאני אספר עליו. מבחינתו שאני אספר על עצמי כמה שאני רוצה, אבל הוא לא כל כך מתחבר לשיתוף הזה ולכן אני שמה פה את הגבול.

מה המסר שלך למטפלים, מאמנים ויועצים, או בעלי עסקים אחרים שרוצים להצליח?

תהיו במאה אחוז ביטוי עצמי, כי אז ההצלחה באה. כשאת לא בביטוי מלא אז השפע לא מגיע אליך. ואני חושבת שבעלי עסקים היום צריכים להיות בפרונט ולא מאחור. כל אחד צריך להיות מותג. כל בעל עסק, גם אם יש לו מסעדה או חנות צעצועים, כי אנשים קונים מאנשים. ולהרבה אנשים יש סיפורים מאד מיוחדים.

                                                                              @דנה שבת

 

לכתבות, ראיונות, סיקור כנסים וסדנאות ניתן לפות אלי:

shabat.dana@gmail.com

 

Facebook
Twitter
LinkedIn