You are currently viewing פוסט השראה לכתיבה 11 עד 17 באפריל
תמונה שלי עם אבא שלי -אלי שבת ז"ל

פוסט השראה לכתיבה 11 עד 17 באפריל

מה לכתוב השבוע ברשת החברתית? הפוסט הזה ייתן לך מלא רעיונות לכתיבה בתשוקה ובהנאה עבור העסק שלך

תוכן שיווקי לשבוע שבין 11/4/21 עד 17/4/21

מטרת הפוסט היא לעזור לכם לקבל השראה לכתיבת התוכן שלכם לרשתות החברתיות.
בשבועות כאלה, שבהם ישנם אירועים מיוחדים שחוזרים עליהם מדי שנה, והנושאים גם הם חוזרים על עצמם, מאד חשוב להביא משהו מקורי, אחר, שונה. 
איך עושים את זה? מנסים להיות מאד מדויקים למסרים של העסק שלכם, לנושאים שאתם רוצים להביא לקדמת הבמה ולשנות, לצרכים הבוערים של הלקוחות שלכם, ומוכנים להגיד משהו שהוא 'אחר' ואולי לא קונבנציונלי – אבל מותאם לערכים שלכם. 
רק כתיבה בתשוקה תאפשר לכם להתמיד!
 חשוב שלא תנסו רק 'לסמן וי' על הפוסטים של השבוע, אלא למצוא בתוך הנושאים משהו עמוק ומשמעותי שיש לכם רצון להעביר הלאה ולחלוק עם העוקבים שלכם. משהו שיכול לשנות להם משהו בחיים, במחשבה, בתפיסה, או באמונה שיש להם.
 

נושאים הקשורים לאקטואליה מקומית ועולמית

 
👈 משפט נתניהו נמשך, וההדים משבוע שעבר ממשיכים להישמע. ייתכן שזו הזדמנות לדבר על הגבולות, האתיים והפליליים, אשר קיימים בתחום שלכם (או בתחום הקשור ללקוחות שלכם), להבהיר את הגבול, לספר סיפורים על מי שעברו את הגבול, או סיפורים על 'כמעט'. 
 
👈• המשימה להרכבת הממשלה נמשכת – כל הצלחה שתהייה, תחייב שיתוף פעולה בין קצוות ובין קבוצות שיש להן גם אינטרסים מנוגדים. האם יש לכם סיפור על שיתוף פעולה כזה שצלח בעבר? האם בתחום שלכם? האם יש לכם המלצות כבעלי מקצוע? אם אתם עוסקים בתחום שונה לגמרי ותוכלו להציע אלגוריה למצב הפוליטי?- למשל אמנות – האם ניתן לתת אלגוריה מתחום האמנות למו"מ ולשיתוף פעולה בין ניגודים?
 
👈•מתקיים שיח על מדליקי המשואות ביום העצמאות: על מי אתם הייתם ממליצים להדליק משואה? האם יש לכם משהו לספר על אחד ממדליקי המשואה שנבחרו השנה? אם אתם הייתם מדליקים משואה, עבור מי זה היה? 
 
👈 הלווית הנסיך פיליפ תתקיים בשבת הבאה. וסיפורי מלכות שונים ורכילות משפחתית תלווה אותנו ככל הנראה כל השבוע – האם יש לכם משהו להגיד בנושא? 
השאת משואה ביום העצמאות

ימים מיוחדים בשנה

 
👈 11 באפריל הוא יום חיית המחמד – כמי שהייתה יח"צנית של עמותת "תנו לחיות לחיות" אני יודעת שיש כל-כך הרבה כיוונים מהם אפשר להתייחס לנושא חיות המחמד: יחסים במשפחה, התפתחות הילד (פיתוח אחריות, חמלה ועוד), הפן הלככלי, ספורט (תרגילי ספורט כשיוצאים לטייל עם הכלב?), תזונה, עיצוב הבית (איך לרהט כשיש חתולים?). כמובן שווה לתבל בסיפורים אישיים על חית המחמד שלכם, חיות מחמד מיוחדות, סיפורים יוצאי דופן ומרגשים, ושימו לב – כיצד זה מתקשר למומחיות שלכם ולמי שבחרתם להיות?
 
👈13 באפריל הוא יום התשלום השווה – אנחנו כבר במאה ה-21, מתי כבר נסיים עם הרעיון הזה, שעל עבודה שווה לא משלמים תשלום שווה לנשים וגברים? אם יש לכם מה לומר בנושא, אם אתם משלמים שווה לנשים ולגברים, אם אתם עושים מאמצים לעורר מודעות לתשלום שווה לנשים וגברים – זה הזמן ליידע את כולם בנושא. 
 
👈• ערב 13 באפריל – 14 באפריל הוא יום הזיכרון לחליי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה: ביום זה מורידים את ה'רעש' (גם את הקמפיינים שאינם הכרחיים, בדרך כלל), אבל בעוד הרבה מעדיפים להישאר עם מסר סולידי וקונבנציונלי שמשאיר אותם 'שקופים', אני ממליצה לחפש את הזווית שבה יש לך אומץ לבטא משהו קצת אחר, שפחות נוכח ברשת ביום הזה, ובכל זאת לדעתך יש לו מקום. לדוגמה – האם יש לך ביקורת על האופן בו מתנהל יום הזיכרון, או הטקסים? או כל דבר אחר שקשור ליום זה.  
חשוב שהמסר יהיה מותאם לערכי העסק ויכול להיות משמעותי לקהל היעד. 

כמובן, שאפשר גם לשתף בהשראה שקיבלת מחלל צה"ל או משפחה שכולה, אולי כלים שבהם אפשר לסייע למשפחות שכולות בזמנים הקשים, אולי התייחסות לדברים שפחות מדוברים:  קושי של ילדים לעמוד בצפירה בלי לצחקק, למשל.  איך מספרים לילדים על היום הזה, או על מוות בכלל? אולי על המשמעויות של זיכרון, לטוב ולרע. על המשמעות של 'חלל'. האם יש 'חללים' בתחומים נוספים?  האם צריך למלא את החלל? מעצבי פנים, לדוגמה, יכולים להציע עיצוב של פינת זיכרון.  ועוד ועוד. 
 
👈• 14-15 באפריל: יום העצמאות  : במהלך כל השבוע כבר יהיו התייחסויות בכל מקום למוטיבים של יום העצמאות.
עצמאות – מה זה להיות עצמאי? מה זה להיות עצמאי בשבילי? מה זה להיות עצמאי עבור הילדים? עבור קשישים? עבור קהל היעד שלך…  כחול ולבן – הם לא רק צבעי הדגל. מה הם בתחום העיסוק שלך? בין אם זה ביגוד או עיצוב לבית או אמנות או צילום –  להתייחס או לצלם צילום בגווני כחול ולבן. 
אם מדובר על סטיילינג, אז לא רק כחול ולבן הולך, אלא גם לשחזר 'לוקים' מתקופות שונות מקום המדינה.
ניתן לסקור את ההתקדמות בתחום העיסוק שלך, מקום המדינה ועד היום,  להתייחס לאדם מסוים מעורר השראה יליד שנת 1948, או לספרות עצמן (למספר 1948  או לגיל של המדינה – 73). 
רבים מתייחסים גם למאכלים ישראליים או לאלו שאופיניים לחג, השנה נוכל שוב לדבר על מפגשים חברתיים, על המנגלים (לזכור את איכות הסביבה, שמירה על החי והצומח!), וכמובן על טיולים בארץ ישראל.
 איך אתם מתכוונים לציין את יום העצמאות בדרך קצת אחרת, באמצעות התוכן שלכם?

אירועים מיוחדים בהיסטוריה

👈 ב-11 באפריל 1974 הגישה ראשת הממשלה גולדה מאיר את התפטרותה, וכך הסתיימה כהונתה של הממשלה השש-עשרה, שהייתה הקצרה ביותר בהיסטוריה (הממשלה הושבעה ב-10 במרץ). התפטרותה של גולדה, בעקבות מה שכונה "המחדל של מלחמת יום כיפור", החלה ממחאת יחיד של החייל מוטי אשכנזי, שהתרחבה והפכה למחאה ציבורית (הנה, מוטיב סיפורי מרגש על כך שגם יחיד יכול לחולל שינוי משמעותי!). ועדת אגרנט שהוקמה הטילה את האחריות בעיקר על הדרג הצבאי והרמטכ"ל, ושוב נשמע קול צעקה בציבור שזעק "זרקו את דדו לכלבים". מחאה ציבורית זו הובילה להתפטרות הממשלה, ללא כל צורך בוועדה נוספת. 
הסיפור מעניין, המסרים והרלוונטיות שלהם לימינו ברורים…האם יש לך דרך לקשור את הסיפור לעסק שלך, להתלבטויות של לקוחותיך, ובעיקר – לערכים שמקודמים על ידך?
 
👈. ב-12 באפריל 1861 החלה מלחמת האזרחים האמריקאית, בפעולות איבה שנקטו 11 מדינות בדרום ארצות הברית אשר תמכו בעבדות, וביקשו להיפרד מארצות הברית ולהקים קונפדרציה משלהם. הן היו מדינות עניות יותר, שכלכלתן התבססה על חקלאות (בעיקר גידול כותנה), ועבודה שדרשה כוח אדם זול ורב. הם ראו במלחמה זו מלחמה על עצמאותן, אך בסופו של דבר, לאחר מלחמה עקובה מדם שנמשכה 5 שנים, ניצחו מדינות הצפון, והעבדות בוטלה. 
זו הזדמנות להתייחס לעבדות, לעבדות מודרנית, להבדלי מעמדות, לנקודות מבט שונות ואיך הן משפיעות על השפה והתפיסה (אם הדרום היה מנצח – זו הייתה נקראת 'מלחמת העצמאות" ולא "מלחמת האזרחים"). זו הזדמנות להתייחס גם למחירן של מלחמות ולאפשרויות לפתרון סכסוכים בדרכי שלום….ואיזו עוד אסוציאציה יש לך?
 
👈 בתאריך 15 באפריל 1452 נולד איש האשכולות ליאונרדו דה-וינצ'י, שמוכר כאדם הבקיא ביותר ברוב תחומי הידע שהיו ידועים בזמנו. הוא היה האמן האיטלקי הגדול ביותר של תקופת הרנסנס ואחד הציירים הגדולים בכל הזמנים. בנוסף, הוא היה גאון בעל תפיסה מהירה, היה אדריכל, מהנדס,, ממציא (הוא המציא ובנה מכונות מסוגים שונים) , נגן נבל מוכשר ואף היה בקיא ברפואה. 
היצירה המזוהה ביותר עם דה-וינצ'י היא המונה-ליזה, שהפכה להיות היצירה המשועתקת ביותר בעולם. 
האם גם לכם יש ורסיה של המונה-ליזה? האם יש לכם ידע באחד התחומים שבהם היה ידוע דה-וינצ'י ותוכלו לספר על התרומה שלו לתחום? האם יש לכם מה לומר על גאונות? אולי סיפור אחר שקשור לאיש המיוחד הזה?  
 
 

מי נולד השבוע?

 
 אם מעניין אתכם להבין מה הדבר הזה שאתם רוצים להעביר הלאה ולא מצליחים למצוא, נסו למצוא את התשוקה באמצעות השאלות במדריך הזה שכתבתי https://bit.ly/36ZJclq

רוצים לקבל רעיונות לתוכן שיווקי והשראה לכתיבה של תוכן רלוונטי?
הירשמו לרשימת התפוצה- וקבלו בכל שבוע רעיונות היישר לתיבת הדוא"ל

לפוסט הזה יש תגובה אחת

התגובות נעולות.