תוכן אקטואלי ורלוונטי בשגרה

בשבועות האחרונים, לקראת הוובינר שהיה לי בשבוע שעבר, התוכן שלי היה שונה מהרגיל - והוקדש כמעט כולו לנושא של 'אסטרטגיית תוכן'. ההתבוננות שלי על ההבדל שבין תוכן שאנחנו יוצרים בשגרה לתוכן שיוצרים ומפרסמים בזמן מהלכים שיווקיים הוליד סדנה מעניינת על אסטרטגיית תוכן בזמנים השונים. ואז הבנתי: #פוסט_השראה_לכתיבה עוזר לכם להיות אקטואלייםם ורלוונטיים בשגרה.

מה המטרות של התוכן האקטואלי שלנו בשגרה?

גם אם אנחנו רוצים זרימה של לקוחות כל הזמן, ברוב העסקים יש 'גלים' או 'עונות'. כדי שנוכל לפתוח את הברז בכל פעם שאנחנו רוצים, וכדי שכאשר נפתח את הברז יזרמו משם לקוחות, אנחנו צריכים לדאוג שלקוחות פוטנציאליים ייכנסו לצינור שלנו כל הזמן, וגם יישארו שם. 
ואם לא אהבתם את הדימוי על הברז, לא נורא, אני מקווה שהכוונה ברורה – חשוב לנו למשוך לקוחות פוטנציאליים לכיוון שלנו כל הזמן, ולא רק בזמן מהלכים שיווקיים. חשוב לגרום להם להתעניין בנו, להכיר אותנו, להבין מי אנחנו ולעורר בהם תשוקה להישאר סביבנו ואף להתקרב. 

המטרה שלנו היא מצד אחד להגדיל את הקהילה באמצעות תוכן שמושך אותם, ולצד זה להמשיך לעניין אותם ולתת ערך באמצעות תוכן מועיל, ובאותו זמן גם לבדל את עצמנו מן המתחרים ולגרום להם להעריך אותנו, 'לתפוס' מאתנו אוטוריטה ואפילו לחבב אותנו. אגב, 'קהילה' במקרה זה היא לא בהכרח קבוצת פייסבוק. הכוונה למכלול האנשים שעוקבים אחריכם לפחות בפלטפורמה אחת. 

כשאני מדברת על תוכן אקטואלי ורלוונטי בשגרה, ועל כך שאנחנו צריכים להיות אקטואליים ורלוונטיים, הכוונה היא לא רק להיצמד לאקטואליה בארץ ובעולם, אלא למה שמעניין את הקהל שלנו ורלוונטי עבורם באותו זמן בחיים שלהם. אבל בגלל שהחיים של כל אחד יכולים להיות מאד שונים, יש בכל זאת כמה דברים משותפים שאנחנו יכולים לצפות אותם מראש. ככל שנדע לצפות את מה שמטריד אותם, מה שעובר עליהם, מה שמרגש אותם או מפריע או מפחיד אותם, כך נוכל להועיל להם יותר. 

הרעיון של #פוסט_השראה_לכתיבה מטרתו לאפשר לנו 'לתפוס טרמפ' על נושאים שהם גם ככה אקטואליים ויכולים להשפיע גם על הקהל שלכם. ככל שהאג'נדה הספציפית של העסק שלכם תהייה ברורה לכם יותר, כך תדעו לזהות ביתר קלות לאיזה נושא אקטואלי אתם צריכים להתחבר.
יש כאן רק הצעות – כמובן שאפשר לקבל השראה גם מן הדרך.

לשאוב השראה מכל מה שאקטואלי

 

👈 תקציב המדינה החדש 2021-2022

בשבוע הקודם העבירה הכנסת את תקציב המדינה, אשר כולל מגוון רפורמות, שחלקן אולי רלוונטיות או משמעותיות לקהל שלכם. לדוגמה: העלייה בעלות הכלים החד פעמיים יכולה להשפיע על הקהל שלכם, או פתיחת השוק לייבוא (במטרה להוריד את יוקר המחייה), או פתיחת שוק הכשרות לתחרות. 
חלק מן הרפורמות המדוברות לא ייכנסו לתוקף בזמן הקרוב, ובחלק (כמו העלאת גיל הפרישה לנשים) השינוי יהיה מדרוג. אם הדבר רלוונטי לקהל שלכם ולתחום העיסוק שלכם – גם להסביר את מה שקורה ולעשות איזשהו 'תקציר' יכול לעזור. 
לפעמים, כל מה שהקהל שלנו צריך זה שנהפוך דברים מסובכים ליותר פשוטים עבורו, או שניקח כמה מקורות ונעשה איזשהו 'תקציר', ואפילו נוסיף את נקודת המבט שלנו. 

ויש גם דברים שהם פשוט קשורים לתחום שלכם והעובדה שאתם יכולים להסביר אותו הופך אתכם ל'מומחים' – אם אתם מומחי דיגיטל, אולי תוכלו להסביר מה המשמעות של הרפורמה שמתייחסת ל"קידום דיגיטציה של עבודת הממשלה", או קידום חקיקה שמתייחסת לעידן הדיגיטלי. 

הרפורמות שעברו ישפיעו על מגוון תחומים – תחבורה, חינוך, חקלאות, בריאות וכמובן – על הכיס שלנו. ממש אין צורך להתייחס לתקציב כולו, אלא רק לנושאים הרלוונטיים. אפשר להיעזר בכתבה הזו של אריק בנדר ואנה ברסקי ב'מעריב'.

👈 הטרדות מיניות בקהילה הגאה יוצאות מהארון

גם בלי להתייחס למקרים הספציפיים, העובדה כי ההטרדות המיניות היו קיימות גם בקהילה הגאה אינה חדשה ואינה מפתיעה. החדשות, לכאורה, הן שאנשים היום מבינים שהדבר שעברו בעבר אכן היה הטרדה מינית ויש להם את האומץ לצאת עם זה החוצה.

בארגוני הקהילה הגאה נוקטים בעמדה של להאמין לנפגעים, אף שאלו יוצאים נגד בכירים בקהילה, ולעודד את הנפגעים לדבר על הפגיעות שעברו. התנהלות זו משדרת מסר אחר מאשר 'ציפוף השורות' במטרה להגן על הבכירים ולהשתיק את ה'חרפה'. זוהי אג'נדה. והאג'נדה היא שלא צריך להחביא ולא להסתיר. 

איך זה ישפיע על צעירים? איך זה ישפיע על הקהילה? איך זה ישפיע על האופן שבו אנחנו תופסים הטרדה מינית? שנתיים אחרי ME TOO נראה ששוב צריך לדבר על מה זו הסכמה, מה זה 'לא' ואיפה עובר הגבול. מה התפקיד של ההורים פה? מה התפקיד של ה'חונכים'? ואיך זה שלקח להם עשור שלם כדי לפתוח את הפה?

אם זה רלוונטי לקהל שלכם או לחלקו, ורלוונטי לתחום העיסוק – צרו דיון, הביעו את דעתכם, עודדו או הדריכו.

👈 האתר של שופרסל לאוכלוסייה החרדית – חינוך שוק.

שמתי לב שאנשים עדיין מדברים על האתר של שופרסל לקהל חרדי, שהציע מוצרים זולים ב-30%  מהאתר "שופרסל-און-ליין". הנתונים הללו נחשפו ב"תכנית חיסכון" כבר לפני כמה ימים, ובעקבות רעש ציבורי חזק חברת 'שופרסל' החליטה לסגור את האתר. 

מבחינה עסקית, יש אומרים שהם עשו את הדבר הנכון. אם לא היו סוגרים את האתר, היו צריכים למכור במחיר זול יותר לחילונים שהיו נכנסים לאתר. עוד משערים, כי רשת שופרסל הציעה באתר מחירים נמוכים במיוחד על מנת 'לחנך את השוק'. מדובר בקהל שאינו רגיל לקנות און-ליין, ומטרת המחירים הנמוכים הייתה למשוך קהל חדש לדיגיטל. 

עם או בלי קשר לשופרסל, האם יש לכם קהלים שונים, אשר מקבלים שירות שונה או מחיר שונה? האם יש קהל שזקוק לסוג של 'חינוך' כדי לעבור אל השירות שלכם? מה הדרכים שבהם אפשר 'לחנך את השוק'? האם יש לכם אפשרות לעשות זאת באמצעות תוכן?

אני מגלה שלשאול שאלות בעקבות מהלכים של עסקים אחרים, זה מקור עוצמתי להשראה. 

ימים מיוחדים בשנה

 

👈  יום ב'  8 בנובמבר  הוא יום הקפוצ'ינו

יהיה מתבקש להתייחס ליום הזה, אם אתם עוסקים בתחום האוכל או התזונה – החל במשקה עצמו, ההרגלים הנלווים אליו, המאכלים הלווים אליו, ועד למאכלים בטעם קפוצ'ינו. אולי אפילו יהיה מעניין להתייחס למקורותיו. 

אבל אם יש לכם עסק אחר, הוא יכול פשוט להיות מקור לתוכן מקורי, כגון הצילום של הקפה הפוטוגני הזה עם פינת העבודה שלכם, היומן, או פשוט בית הקפה האהוב עליכם לקיום פגישות. 
אפשרות אחרת היא סרטון קצר שמראה "מה אפשר לעשות "בזמן ששותים קפוצ'ינו". 
ואין ספק שקפוצ'ינו מצטלם נהדר בסטוריז….

אם תחום האופנה או ההום-סטיילינג הוא התחום שכלם, אפשר להתייחס אל הצבע המאפיין את הקפו'צינו, ומה השילובים המתאימים?  ואולי פשוט יש לכם מותג שקשור לאיטליה ולאיטלקית? ואז אתם חייבים להתייחס ליום הקפוצ'ינו. 

אז איך אתם אוהבים את הקפוצ'ינו שלכם?

👈 יום ג', 9 בנובמבר, "יום החופש" – FREEDOM

"יום החופש העולמי", לזכר היום בו נפלה חומת ברלין ונפל "מסך הברזל", הוא הזדמנות טובה לדבר על מהו חופש, מה זה 'להיות חופשי', ומהו בעצם ההיפך מחופש. כיצד אדם יכול להגדיל את החופש שלו? האם החופש שלנו תלוי ברצונו של מישהו אחר, ומה מידת השליטה שיש לנו על החופש? 

חישבו היכן הקהל שלכם, הקוראים והעוקבים שלכם, היו רוצים לחוות יותר חופש? או דווקא היכן הם יכולים 'לחגוג' את החופש שיש להם? והאם יש לך יכולת לעזור להם להיות חופשיים יותר? חופשיים לעשות משהו, או חופשיים ממשהו? (ושימו לב להבדל בין להיות חופשי ל… ולהיות חופשי מ…)

👈 יום ה', 11 בנובמבר , יום הרווקים (הסיני ?)

אנחנו רגילים להתייחס ליום הרווקים הסיני כיום קניות משוגע, שהפך כבר לחודש קניות משוגע. וזה בסדר, על זה הרבה ידברו. אתם יכולים להתמקד במכירות אם יש לכם מבצע שווה לרגל חודש נובמבר או לעזור לאנשים לקנות בחכמה. אבל מה דעתך להתייחס השנה קצת למקור, ונחגוג פשוט את 'יום הרווקים'?
ולא, לא נדבר על 'מסיבת רווקים', שמקיימים ערב החתונה, אלא על רווקים-רווקים, על אמת. כאלה שמעדיפים לחיות לבד, ולא לנהל חיי זוגיות. בואו נתייחס לאתגרים שיש להם? ליתרונות? למה שעובר עליהם בזמן שהם נתקלים בבעיה שקשורה לתחום העיסוק שלך, והם חווים את זה ללא בן זוג או בת זוג.

אם קהל הלקוחות בעסק שלכם אינו בהכרח רווקים ורווקות, שימו לב שהתוכן שלכם לא תמיד מתייחס לסיטואציות שמאפיינות רווקים או רווקות. השבוע אפשר לנסות דווקא לחשוב עליהם, ומה הדבר שיכול לדבר אליהם. 

👈 מה עוד בתקופה הזו?

השבוע הוא "שבוע הכסף" (אולי כי כל עסקי העולם מנסים לשתות לנו אותו? שווה לכתוב קצת על איך לשמור על הכסף ואיך נכון 'לבזבז' אותו), וגם שבוע האימוץ. חוץ מלהתייחס לאימוץ ילדים, לדברים שאופייניים לילדים מאומצים או להורים מאמצים, תהליכי אימוץ, זכויות אימוץ וכדומה, אפשר להתייחס גם לאימוץ הרגלים. או לאימוץ חיות מחמד. במיוחד כי זהו גם שבוע המודעות לקשר בין בני אדם לבעלי חיים, וכמובן שזה גם חודש הטבעונות. 

השראה מפודקאסט

פודקאסט השיווק הכי טוב שנתקלתי בו - The Think Media podcast

זו ההמלצה שכתבתי גם לפני חודש, אך אני חוזרת אליה לטובת הקוראים החדשים, ובעקבות הוובינר שלי, בו הזכרתי את הפודקאסט הזה והמלצתי עליו בחום. מדובר על פודקאסט שמלמד איך להגדיל את העסק באמצעות ערוץ יוטיוב, אך בפועל הוא פודקאסט שיווק מעולה, שעוסק בתוכן שיווקי. אפשר ללמוד ממנו גם איך לכתוב פוסטים טובים יותר ואיך להגדיל את העסק באמצעות בלוג או כל דרך אחרת. כי הדבר הכי חשוב שעליו הם מדברים הוא למצוא את הנישה וליצור תוכן מעולה!.

וזה גם בול מה שהם עושים!  תוך כדי האזנה לפרקים, גיליתי שאני מבינה יותר ויותר את החשיבות והיתרונת של יצירת תוכן ליוטיוב, וקיבלתי ממש חשק לפתוח ערוץ יוטיוב משלי. 

יחד עם זאת, מהפודקאסט הזה קיבלתי הרבה ערך וידע שיווקי שאינו קשור דווקא ליוטיוב. כמעט כל הפרקים באיכות סאונד טובה מאד, המנחים מדברים באנגלית ברורה, המסרים ברורים וקליטים, והם מצליחים ממש להעביר את השיטה שלהם, שאני מאד מתחברת אליה. השיטה הזו, אגב, לא ייחודית לתוכן של סרטונים. השיטה אומרת כך: תכירו את הקהל שלכם היטב, ותיצרו סרטונים שנותנים מענה לשאלות ובעיות שלהם. אם תהיו מספיק מקצועיים ועקביים, אז בשלב כלשהו אחד מהם יהפוך לויראלי, ואז – הכל יכול להשתנות.  בפרקים רבים הם מראיינים בעלי עסקים שעמם הם עובדים, ואפשר לקבל מהם הרבה השראה. והנה גיליתי שהם בכלל עושים VLOG ביוטיוב, ואפשר לצפות באחד הפרקים פה למטה.

נגן וידאו

קיבלת השראה כדי לכתוב תוכן? מזמינה אותך להזמין עכשיו מישהו לעקוב אחרי הבלוג הזה... הרשמה בתחתית העמוד

Facebook
LinkedIn

 

צרו עמי קשר  לכל שאלה (שיחת יעוץ ראשונה מתנה! )