איך ליצור מוצר דיגיטלי מוכר

בניית קורסים דיגיטליים - זו המומחיות של מיטל טליוסף חתוכה.
ראיינתי אותה למאמר הזה גם בשביל לענות על השאלה איך ליצור מוצר דיגיטלי, ומה השלבים בדרך למוצר דיגיטלי מוכר - וגם כדי להסביר איך מתמודדים עם כל הקשיים של בניית קורס דיגיטלי- כולל שלב השיווק.

מאמר מאת: דנה שבת

איך ליצור מוצר דיגיטלי
מיטל טל יוסף חתוכה מספרת איך לבנות מוצר דיגיטלי

מוצר דיגיטלי - מחלום למוצר:
איך מגיעים להיות מומחית ב- בניית קורס דיגיטלי ופיתוח מוצר דיגיטלי ?

מוצר דיגיטלי הוא מוצר, כמו כל שירות או מוצר אחר בעסק, שמגיע באריזה "דיגיטלית" – כלומר, הוא מאוחסן בקובץ דיגיטלי. אף אחד לא לומד באוניברסיטה או מכללה איך ליצור מוצר דיגיטלי,  זהו לא תחום התמחות אקדמאי, ולכן עבור מיטל טליוסף חתוכה זה לא היה טבעי להקים עסק שמתמחה דווקא בתחום כזה . כשהיא החליטה לעזוב בגיל 30 משרה נוחה בראיית חשבון באחת החברות הטובות, היא לא ידעה שהיא הולכת ללמד נשים איך ליצור מוצר דיגיטלי וממש לא  ידעה לאן פניה מועדות. היא רק הבינה שמשעמם לה, ושהיא רוצה להיות עצמאית ולעשות משהו שהיא אוהבת. 

כשהייתה קטנה, מיטל חלמה לשנות את העולם, אבל בבית היא למדה שכדי להצליח בחיים חייבים ללמוד מקצוע 'טוב' ולעבוד קשה, ולכן היא הלכה ללמוד ראיית חשבון. היום, 14 שנים אחרי השינוי שעשתה, היא מבינה שללמד נשים עצמיות איך ליצור מוצר דיגיטלי, זה לשנות להן את העולם.

איך מוצר דיגיטלי משנה את העולם?

"מוצר דיגיטלי מאפשר להרבה נשים להעביר את הידע שלהן ואת המתנה שלהן להרבה יותר אנשים, ולהרוויח מהמוצר בלי לגזול מהן עוד ועוד זמן.  כשאני מלמדת אותן איך ליצור מוצר דיגיטלי ,  ולא סתם – אלא מוצר דיגיטלי מוכר, אני בעצם מאפשרת להן יותר זמן פנוי. המוצר הזה מאפשר להן להיות אימהות יותר נוכחות ותוך כדי זה גם לממש את עצמן.

תהליך הבנייה של מוצר דיגיטלי זו השקעה – לוקח זמן להפיק אותו וגם לשווק אותו, אבל כשיש לך מוצר דיגיטלי מוכר, כזה שעובד – אז הוא מפנה לך זמן לעשות מה שאת רוצה. וזו הסיבה שאני רוצה לעזור לכמה שיותר נשים לבנות מוצרים דיגיטליים.

מה הקשיים שמתמודדים איתם בתהליך בניית מוצר דיגיטלי והשיווק שלו ?

מוצר דיגיטלי זה משהו חדש בשביל רוב האנשים, וחדש זה תמיד מפחיד. כל הזמן צריך להתמודד גם עם הקולות מבחוץ וגם עם הקולות מבפנים. אחת הלקוחות הראשונות שלי, לפני יותר מעשר שנים, התקשרה אלי ברעדה אחרי שרואה החשבון שלה צעק עליה. "איך את מעזה לחבר את האתר שלך לחברת סליקה חיצונית? מה, את חברת ענק? את קוקה-קולה"? היום זה נשמע מצחיק, אבל ככה זה היה לפני עשור. זה לא היה נפוץ. ואז הקולות החיצוניים האלה יכולים לערער אותנו.

תביני, היינו באמצע תהליך. הקורס כבר היה מצולם והתחלנו לעבוד על התשתית. רק אחרי שהתחלנו לעבוד על דף התשלום הגיעה השיחה הזו מרואה החשבון שלה. לא היה לו מושג מה זה מוצר דיגיטלי. היא התקשרה אלי בהיסטריה כי השיחה הזו ערערה את הביטחון שלה. 

ומה עשית?

אני פשוט נשמתי עמוק, ואז הסברתי לה שהוא מהעולם הישן, הוא לא מבין, היא בסדר, היא מתקדמת, היא עושה קפיצת מדרגה. ופשוט צריך לנשום.

בעצם המומחיות שלך היא לא רק איך ליצור מוצר דיגיטלי, אלא בלעזור לנשים להתגבר על החרדות והפחדים שלהן בדרך למוצר דיגיטלי.

בדיוק! זה הדיל!

איך מתגברים על החרדות והפחדים בדרך אל מוצר דיגיטלי ?

אני זוכרת שלקוחה אחרת התקשרה אלי כשהייתי בנופש. היא דיברה מהר-מהר והבנתי שהיא בלחץ היסטורי. נתתי לה 'שיעורי בית' להתחיל לכתוב תסריטים, אחרי שכבר ידענו מה הולך להיות בכל שיעור. אבל היא פרפקציוניסטית כזו. היא נכנסה לסטרס כי היא רצתה שזה יהיה מושלם – והחלק הזה מאד קשה לפרפקציוניסטים. לכתוב תסריט ולצלם זה סופי!  ואז יש להם תחושה שזה נורא כבד וגורלי ומלחיץ. 

אני הייתי זו שרואה את התמונה מבחוץ. שאלתי אותה "מה את רוצה שאני אבין מהשיעור הראשון שאמרתי לך לכתוב?" ואז היא ענתה לי, היא ידעה את התשובה. הכנסתי אותה לתשוקה שלה. היא נזכרה למה היא עושה את זה. היא ענתה ודיברה ואז אמרתי לה "הנה, יש לך את זה, תכתבי את זה". היא לא שמה לב שהיא פשוט התגברה על הפחד. כשסיימנו את השיחה היה לה שיעור שלם מתוך מוצר דיגיטלי.

 

אני הבנתי מה עבר עליה, ולכן יכולתי לעזור לה. אחרי שיצאתי לעצמאות ובמקביל נולדו לי ילדים, גיליתי שצצו לי פחדים וחרדות מכל כיוון. באיזשהו שלב לקחתי את עצמי בידיים וטיפלתי בזה.. אבל מה שאני עברתי עוזר לי היום לא רק להזדהות עם מה שעוברות הנשים שאני מלווה, אלא גם לעזור להן.

מה הפחד הכי גדול סביב בניית מוצר דיגיטלי?

אני עובדת רק עם נשים, ועד לפני כמה שנים, אני יכולה לומר בוודאות שהדבר שהכי הלחיץ נשים סביב בניית מוצר דיגיטלי זה להצטלם בווידאו. בשנים האחרונות אני רואה שיש פתיחות הרבה יותר גדולה, וגם לנשים הרבה יותר קל לראות את עצמן בווידאו.  אני חושבת שלתקופת הקורונה ולכניסה המהירה של הזום לחיינו יש תרומה רבה לכך – אנשים התרגלו לראות את עצמם  על המסך. זה הפך להיות פחות מפחיד.

אבל ברגע שמסיימים לצלם את הקורס ויש לנו כבר מוצר דיגיטלי גמור, עכשיו צריך לאחסן אותו איפשהו, צריך להעלות אותו לאתר חברים. ואז צריך למכור אותו, שזה אומר תהליך אוטומציה שלם – דף מכירה, דף תשלום, דף תודה, וכל סדרת המיילים שעוטפת את תהליך המכירה של המוצר הדיגיטלי.

כל התהליך הזה הוא טכנולוגי, וכל הטכנולוגיה של בניית מוצר דיגיטלי מאד מלחיצה הרבה נשים. הכל חדש להן. הרבה פעמים הפחד הזה גורם להן לקפוא, לא לזוז, לא לעשות כלום. אני עושה איתן את התהליך יד ביד – אני נכנסת איתן למערכת ומראה להן ממש תוך כדי פגישה איפה כל דבר נמצא ומה צריך לעשות. כשהן רואות את זה אז הפחד יורד. וגם אם הן לא יזכרו – הן יודעות שלא יקרה כלום. אני מלווה אותן. זה חלק בלתי נפרד של בניית מוצר דיגיטלי.

והפחדים האלה כל הזמן נמצאים ברקע, תוך כדי בניית מוצר דיגיטלי. כל פעם לקראת השלב הבא יש פחד שמעכב. אני מכירה את הפחד הזה – זה קרה גם לי בזמן בניית הקורס הדיגיטלי הראשון לעסק שלי.  במשך שנה כתבתי את התסריטים ופחדתי להתקדם. רציתי שזה יהיה מושלם, הרי אני זו שעוזרת לנשים לעשות קורסים דיגיטליים, אז ברור שהקורס צריך להיות מושלם, נכון? אחרת מי תקנה? המחשבה הזו תקעה אותי. היום יש לי 3 טיפים איך להזיז את עצמך כאשר את תקועה בזמן בניית מוצר דיגיטלי והקמת התשתית השיווקית סביבו. 

3 טיפים שיעזרו לך להזיז את עצמך בזמן בניית קורס דיגיטלי

1. לשים דד ליין. אם נשאר לי לעשות רק דף מכירה ועוד לא עשיתי אותו, אז אני מודיעה קבל עם ועדה שבעוד שבועיים או חודש יוצא קורס. ככה אנחנו שמות לעצמנו דד ליין. קודם תתחייבי – ואז כבר תמצאי את הדרך לעמוד בזה.

  1. לחלק את המשימה הגדולה למשימות קטנות.
    אם אני נותנת ללקוחה לכתוב את כל התסריטים של כל הקורס, אז יכול להיות שהיא תקפא, זה יהיה אובר-וולמינג. לכן אני ממליצה לחלק את המשימות לצעדים קטנים שאני יכולה ואצליח בהן. לא להסתכל על הדבר הגדול, אלא על הדבר הקטן הבא.

     

     

  2. אני מאד מאמינה בלהקיף את עצמך באנשי מקצוע שאכפת להם ממך ואת מרגישה שהם שותפים לעסק שלך ורוצים בהצלחת העסק שלך ממש כשם שאת רוצה בהצלחה שלו. הצלם שאני עובדת אתו, הוא זה שבזכותו בסופו של דבר הצלחתי לזוז, ולצלם את הקורס שלי. אני בדרך כלל עובדת רק עם נשים, אבל חוץ מזה שהוא סופר-מקצועי יש בו עוד משהו. הוא נותן את ההרגשה שבאמת-באמת אכפת לו. תקיפו את עצמכם באנשים כאלה. 
איך ליצור מוצר דיגיטלי

מוצר דיגיטלי מוכר - מה הופך מוצר דיגיטלי למוצר שקל למכור?
ההמלצות של מיטל

מוצר דיגיטלי מוכר  מתחיל משלב הרעיון.
לפני שיוצרים קורס דיגיטלי צריך לעשות מחקר קהל.
יש הרבה שמדלגים על השלב הזה, אבל החלק הזה שבו אנחנו שואלים את הקהל שלנו שאלות הוא מאד חשוב!  שאלות כמו:
איך אתה מרגיש בנוגע ל..? מה מונע ממך להצליח? ועוד

גם אחרי שהחלטנו על הרעיון, אנחנו בודקות איך אפשר להפוך את המוצר למיוחד יותר. זה משהו שיהיה קריטי כדי שיהיה לנו מוצר דיגיטלי מוכר.  קשה למכור מוצר שהוא לא מיוחד.

בשלב בניית הקורס – אנחנו חושבות כל הזמן לא רק על איך להעביר את התוכן, אלא איך לגרום לקהל להצליח.
הרבה אנשים חוששים מזה שהיום יש הכל בחינם בחוץ. אבל אנשים שקונים את הקורס לא מחפשים סתם 'מידע'. הם מחפשים מישהו שיש לו את המידע, ויודע להציע להם את המדרגות בסדר הנכון, שלב אחר שלב. קורס דיגיטלי מוכר ומצליח, הוא קורס שהלקוחות שקונים אותו מצליחים. לכן חשוב מאד לבנות קורס שיאפשר לקהל להצליח. 

שורה תחתונה את אומרת – רוצים מוצר דיגיטלי מוכר ? תעזרו ללקוחות שלכם להצליח בקורס.

נכון, אני מדמה את זה למצב של חציית הנהר מגדה אחת לגדה השנייה. הלקוח רואה את הגדה השנייה, ובדרך יש אבנים גדולות בתוך הנהר. המטרה שלי היא להעביר אותו לגדה השנייה צעד אחר צעד, וכל פעם להתקדם לאבן הבאה. הקורס הדיגיטלי עוזר ללקוח להגיע לגדה השנייה. כדי להגיע מהר, הכי קל זה לעשות צעדים שהם נוחים ללקוח. כמה שיותר ישר וכמה שיותר מהר.
זה מה שעושה קורס דיגיטלי.

ואחרי שמסיימים לבנות ולצלם את הקורס מגיע החלק הטכנולוגי והשיווקי. מוצר דיגיטלי מוכר הוא מוצר שעונה באופן מוצלח על הבעיה של הלקוח. זהו גם מוצר שיש קהל שמצפה לו, כי התוכן השיווקי המקדים מבסס את האמון של קהל הלקוחות בקורס ובמי שיצר את הקורס. התוכן צריך גם לעורר את התשוקה של הלקוח לפתור את הבעיה. וב"תוכן שיווקי" מקדים הכוונה היא לפוסטים למיילים, וגם ל'טעימה' שמקבלים מן הקורס, עמוד הנחיתה וכדומה. 
 

כולן רוצות מוצר דיגיטלי מוכר - ומה אם המוצר הדיגיטלי לא מוכר?

נתחיל מזה שאין ודאות, אף אחד לא יכול להבטיח לך שזה יצליח. כשיצאנו לעצמאות אף אחד לא הבטיח לך הצלחה. את עושה את הכי טוב שאת יכולה. את נכנסת לעולם חדש. בהתחלה את לא יודעת איך לבנות מוצר דיגיטלי, ההתנסות הזו תקפיץ אותך מדרגה.  את קודם כל תרגישי שעשית משהו משמעותי למען העסק שלך ולמען עצמך. 

גם בפן המקצועי את מרגישה התקדמות – אם את עובדת על הקורס הדיגיטלי ובונה את המוצר הדיגיטלי כדי שהלקוחות יצליחו, אז את חוקרת ומעמיקה, ולומדת איך לפרק את הגישה או השיטה שלך כדי להעביר אותה הלאה בצורה שבאמת תעשה להם שינוי בחיים. שתעזור להם להצליח.

ואם עשית  את כל זה ויצאת למכירה, ונניח שהמוצר הדיגיטלי לא מוכר בשלב הזה – אי אפשר לקחת ממך את ההתקדמות שעשית!

אז עשינו קורס מדהים, התחלנו לשווק ואף אחד לא קנה, או שלא קנו בכמויות שרצינו. האם זה אומר משהו על הקורס? לא! לפחות לא בהתחלה. זה רק אומר שהשיווק לא מספיק מדויק. 

אני מסתכלת ומודדת את הדברים לא רק ברמת תוצאה, אלא גם ברמת הדרך. אני הלכתי להיות עצמאית בגלל הדרך. ה ROI הוא חשוב, אבל ה- ROI בסוף החודש זה לא רק הסכום שהרווחת, אלא כל מה שקיבלנו בדרך.

יש לנו מתנה לתת. זה לא אומר שאני זורקת את התוצאה לפח, אבל התוצאה תגיע כשאני נהנית מהדרך וכשאני מדייקת את עצמי ולא תלויה בתוצאה. אני אמדוד את הדברים בצורה מקצועית, ולא רגשית: קנו 2 ורציתי שיקנו 10. מה אני עושה לא נכון? האחוז שלי באמת לא משהו, אבל הנה, כמה אנשים השאירו פרטים.  נכון – מוצר דיגיטלי הוא כמו הבייבי שלנו. אבל בסוף זה בסך הכל מוצר דיגיטלי. אם נתייחס אליו בעיניים מקצועיות נוכל לשפר את מה שצריך ולהמשיך הלאה, עד שיהיה לנו מוצר דיגיטלי מוכר. 

השקעת כבר במוצר דיגיטלי - מה עם התוכן שיעזור לך למכור אותו?

חבילת תוכן להשקת מוצר דיגיטלי

כדי לבסס את הסמכות שלך, כדי ליצור ביקוש וציפייה למוצר הדיגיטלי
וכדי להפחית את ההתנגדויות בשיחת המכירה,
יש צורך בתוכן – פוסטים, מיילים, סרטונים ולפעמים גם מאמרים – שיעזרו לך למכור!
תוכן שיגרום לקהל שלך לרצות כבר לקנות ולהתחיל את הקורס…
(גם אם יש לך מוצר דיגיטלי שעד היום לא 'מכר' כמו שצריך)


כדי לשמוע עוד – פונים אלי בוואטס-אפ בכפתור למטה

משפטי מכירה

ליווי לצורך בניית קורס דיגיטלי - למה כדאי לקחת ליווי ולא לעשות לבד?

אפשר לעשות לבד. הרבה אנשים שמגיעים אלי התנסו לפני זה בתהליך של בניית קורס דיגיטלי בעצמם. זה לא שהם לא יודעים איך לבנות קורס דיגיטלי – הרי יש גם המון תוכן חינמי שמסביר על בניית קורס דיגיטלי. אבל נשים שמגיעות אלי צריכות מישהו שיעביר אותם לגדה השנייה, צעד אחר צעד, אבן אחר אבן. 

זה ככה ברוב המקצועות של הליווי.
אנשים מגיעים לדיאטנית או לליווי לירידה במשקל אחרי שניסו הרבה פעמים לעשות דיאטה לבד. הם לא מחפשים מידע, הם מחפשים מישהו שכבר מכיר את כל המידע אבל יודע לתת להם את המדרגות המתאימות ויכול לעודד אותם. הם רוצים לחוות הצלחות בדרך. 

באמצע בניית קורס דיגיטלי, מישהי נתקעת. לא מצליחה להתקדם. איך את עוזרת לה?

אני מדברת אתה ושואלת אותה מה היא אוהבת במקצוע שלה, מה מרגש אותה? הייתי רוצה להחזיר לה את ההתרגשות, לשים עין על המטרה, להסתכל על הגדה השנייה בלי לראות את כל האבנים בדרך. הרי אם אני ארים את כל האבנים שיש בנהר ואציב אותן אחת על גבי השנייה, כמו חומה, לא אוכל לראות את הצד השני. במקום זה, אני מעודדת אותה להסתכל על מה מניע אותי עכשיו מכאן לרצות להיות שם. 

כשאת נתקעת באמצע בניית קורס דיגיטלי, את מאבדת את הקשר עם התשוקה שלך, שעד לא מזמן פעמה בך. זה החלק המנטלי של תהליך הליווי. מה שאני עושה, זה מזכירה לה את המתנה שלה. מטבעי, נורא קל לי לראות את המתנה שיש באישה שמולי. קל לי לראות את כל הדברים המהממים שיש בה, ואני מזכירה לה את זה. כי אנשים אחרים צריכים את הכלים והיכולות שיש לך – הכלים שיש לך הם המתנה שאת קיבלת, ובעזרתם את יכולה לעזור לאחרים. ואת בוחרת לעשות את זה גם באמצעות בניית קורס דיגיטלי, וכך לעזור ליותר אנשים.

רעיונות למוצר דיגיטלי - איך מוצאים רעיונות לקורס טוב?

רעיונות למוצר דיגיטלי

מחלום למוצרעמוד הפייסבוק של מיטל טליוסף חתוכה

לאתר : מחלום למוצר dream2product.com

יש שלושה מקורות עיקריים של רעיונות לקורס דיגיטלי או בכלל – המקורות האלה יעזרו לנו לגלות רעיונות למוצר דיגיטלי, אבל גם למוצר לא דיגיטלי. 

  1. הרעיונות יכולים להגיע מאיתנו, מתוכנו – ממשהו שאנחנו אוהבים לעשות, ממשהו שמתחבר חזק לערכים שלנו, ממשהו שהתאמצנו כדי להצליח בו ובסוף הצלחנו.
    בעצם רעיונות למוצר דיגיטלי מגיעים מתוך כל הידע והתוכן שיש לנו לתת. מתוך סך הניסיון שלנו, ההצלחות ואי ההצלחות,  הכישרונות שיש לנו ועוד.
  1. רעיון יכול גם להגיע מהקהל שלנו. רעיונות למוצר דיגיטלי שמגיעים מתוך הקשבה אמיתית למה שהקהל שלנו רוצה וצריך.

     

  2. המקור השלישי של רעיונות למוצר דיגיטלי הוא השוק. מה קיים בחוץ? כשבודקים מה קיים, בודקים לא רק מוצרים דיגיטליים מהתחום שלנו. הרבה פעמים יכול לעלות לנו רעיון נפלא דווקא מהתבוננות בתחומים אחרים, ותרגום של הרעיון לתחום שלנו.

אני אשאל את עצמי – איך ליצור מוצר דיגיטלי שבו אני משלבת בין מה שאני אוהבת ובין הצורך של הקהל, ומתוך הכרות עם מה ש'הולך' היום בשוק?

 

איך בוחרים רעיון למוצר דיגיטלי

כשאני עושה יחד עם לקוחה את התהליך הזה של מציאה ודיוק של רעיון לקורס דיגיטלי, יש שלושה שלבים שצריך לעבור.

בשלב הראשון אני מבינה ממנה – מה יש לה לתת, למה היא עושה את מה שהיא עושה (שזה הרבה פעמים הערך המוסף המאוד גדול וייחודי שלה).
ככה אנחנו מקבלות רעיונות למוצר דיגיטלי שאת תהני ליצור ושיש לך תשוקה לדבר הזה.

בשלב השני אנחנו עושות סקר קהל, ממש שואלות את הקהל שאלות, כמו: מה אתם רוצים להשיג (בתחום שקשור למומחיות שלך), ולמה? מה מונע ממך להשיג את זה? מה יעזור לך להשיג את זה?  ככה קבלים רעיונות למוצר דיגיטלי שהשוק צריך.

בשלב השלישי, אנחנו עושות חיבור בין שני הדברים. 

בעצם אנחנו בודקות איפה התשוקה הגדולה שלה פוגשת את הצורך של הלקוחות שלה, וככה מנפים מתוך שפע של רעיונות למוצר דיגיטלי, רעיון אחד לקורס שבאמת יהיה לה כיף לעבוד עליו וגם יהיה קורס נמכר. 

—————————————————-

מוזמנות לעקוב אחרי מיטל באינסטגרם 

או להוריד את המתנה – שיעור אונליין חינם לבעלות עסקים איך להפוך את הידע והכישורים שלך לקורס דיגיטלי מצליח שנמכר בקלות

—————————————————

danashabat.com ©

להרשמה ללא תשלום למדריך של דנה שבת- 4 סיבות למה התוכן השיווקי שלך 'לא עובד', ומה הפיתרונות האפשריים

לקריאה נוספת על כתיבה שיווקית: מבוא לסודות השיווק החיובי

וגם –כתיבה שיווקית שמשפיעה על אמונות ותפיסות עולם

 

יש לך מה לתרום לבלוג שלי? רוצה להשתתף בכתבה כזו?  שלחו לי הודעה ל  – dana@danashabat.com 

Facebook
LinkedIn

חדש! ליווי חודשי בשיטה ייחודית, שעוזרת לך להתמיד וליהנות מהשיווק!

30 ימים של מוטיבציה לכתיבת תוכן והגדלת חשיפה ברשת החברתית!

תכנית ייחודית המשלבת פגישה אישית יחד איתי לתכנון חודשי,
מייל יומי עם הדרכות, תזכורות, ומשימות יומיות לצורך הגדלת החשיפה והמעורבות,
ומפגש שבועי לכתיבה משותפת בקבוצה סגורה ואינטימית.
 וכל זה בעלות השקה!

משפטי מכירה

חזרה למאמר איך ליצור מוצר דיגיטלי מוכר