You are currently viewing פוסט שבועות- השראה לכתיבה 16 במאי עד 22 במאי
תוכן שיווקי לשבוע של שבועות

פוסט שבועות- השראה לכתיבה 16 במאי עד 22 במאי

מה לכתוב בשבוע של חג ולחימה בבלוג או ברשת החברתית? הפוסט הזה ייתן לך רעיונות והכוונה לכתיבה שיווקית

תוכן שיווקי לשבוע שבין 16/5/21 עד 22/5/21

 

בכל שבוע, מדי יום ה', אני מעלה כאן באתר רעיונות לתוכן שיווקי רלוונטי לשבוע הבא (בין ראשון לשבת),
וכן רעיונות לתכנים שבעזרתם בעלי עסק יכולים לחזק את האוטוריטה שלהם ולהפיץ את המסרים והערכים שלהם. 

מהבחינה הזו, שבוע כמו זה, בו אנו מצויים במצב חירום, אינו יוצא דופן מבחינת היכולת שלנו להאיר את הדרך לקהל שלנו – לעזור לקהל הספציפי שלנו לפתור בעיות, למצוא את הפתרון המתאים עבורו ולקדם את הערכים והאמונות שאנו שואפים לקדם, במסגרת המציאות שאנו חווים.

הפעם החלוקה לנושאים תהייה מעט שונה. הפוסט יתייחס לנושאים שמטרידים רבים מכם. אני אשמח מאד אם תעזרו בו ותעבירו אותו הלאה.
לא מנויים ורוצים לקבל קישור לכל פוסט חדש שעולה? מוזמנים להשאיר בתחתית העמוד את הפרטים שלכם. 

עדיין מתקשים ולא יודעים להחליט על מה ואיך לכתוב השבוע?
צרו עמי קשר  (שיחה ראשונה מתנה! ) 

האם בכלל לפרסם פוסטים וקמפיינים בימים אלה, ואיך לקדם את העסק?

 

👈" יש לי קמפיין  באוויר – מה לעשות איתו"?

השאלה הראשונה ששואלים את עצמנו לגבי קמפיין היא' האם הוא יכול להיות אפקטיבי?
בימים אלו, האם קהל היעד שלכם פנוי לקרוא את המסר שלכם ולהגיב לפי מטרת הקמפיין?  כמובן, שהתשובה תלויה מאד בקהל היעד, בנוסח המודעה ובגורמים נוספים. 
ההמלצה העקרונית היא בשעות ובימים הראשונים לאירוע חירום להוריד קמפיינים ולהרגיש את השטח. רבים גם מבטלים אירועים, וובינרים והשקות, כי הלך הרוח של הקהל אינו מתאים. 

יחד עם זאת, ישנם קמפיינים שאפשר להתאים אותם למצב, או להחליפם בכאלו שמציעים מידע, שירותים או מוצרים מתאימים למצב, נחוצים ונדרשים. 
איך המצב אצלכם? האם אתם יכולים להתאים את הקמפיין? 

בכל מקרה – אם לא עצרתם עדיין את הקמפיין הקבוע, אל תשכחו לעצור אותו וכן לבטל או לערוך פוסטים עתידיים מתוזמנים

👈 לא מרגיש לי בנוח לפרסם פוסטים לקידום העסק במצב הזה, מה לעשות?

זו שאלה שחזרה לאחרונה הרבה, וזו ההמלצה שלי: נסו ככל האפשר לפתוח את הקשרי התוכן שלכם כך שיתאימו לקהל היעד במצב הנוכחי. גם אם אין קשר כלל בין מה שאתם מציעים לבין המצב (ראו הרחבה מטה לגבי האפשרויות השונות להרחבה), תתייחסו בקצרה למצב לפני המסר השיווקי או המכירתי שלכם. 
ובמיוחד – שימו לב שלעולם לא תצליחו לרצות את כולם. תמיד יהיו אנשים שיחשבו אחרת מכם ועשויים להעיר, לבקר או לבוא בטענות. לכן הדבר החשוב ביותר לעשות: פעלו כפי שאתם מרגישים לנכון. היו שלמים עם בחירתכם, וכאשר אתם מקבלים תגובה של מישהו שחושב אחרת מכם – הגיבו באופן מכבד וענייני, בלי להפוך את המעמד להתנצחות.

ייתכן שתאלצו לעשות מאמץ מיוחד על מנת להתאים את הפוסטים, אבל זה כדאי, מכיוון שההתמדה בשיווק משתלמת לאורך זמן. 
אני מזכירה שהתמדה ועקביות בשיווק הם המנבא מספר 1 להצלחה בשיווק

👈 כל החברות הגדולות מפרסמות, אז למה שאנחנו העסקים הקטנים שוב ניפגע?  

ראשית, לא נכון שכל החברות הגדולות ממשיכות לפרסם כרגיל. רבים מן המפרסמים מורידים ווליום, מפסיקים או מתאימים את הפרסום למציאות. אבל לא כולם. 
דבר שני שחשוב לציין בהקשר הזה, שבגלל אופי הקשר האישי שאנחנו מצליחים, כבעלי עסקים קטנים, ליצור עם קהל היעד שלנו, גם הציפייה מאתנו היא אחרת. 
כבעלי עסקים קטנים יש לנו יתרון ביכולת ליצור קשר בלתי אמצעי עם הקהל שלנו, לדבר אליהם כדמות שהם יכולים לחבב. חברות גדולות משקיעות מאמצים כבירים כדי לבנות מותג שאנשים יוכלו 'לחבב' ולהתייחס אליו באופן רגשי. 
הצד השני של היתרון הזה, שאנחנו מפתחים קשרים יותר 'אישיים' עם הקהל, הוא שאנחנו גם צריכים להיות הרבה יותר רגישים וקשובים להלך הרוח ולצרכים שלהם.

👈 אבל למי יש עכשיו כוח לכתוב פסט חדש או להתאים אותו למצב?
האמת היא שקשה מאד לעשות את זה מתוך משמעת עצמית.  אני מציעה לכם לשנות את ההקשר, ולעשות זאת מתוך תחושת השליחות שלכם, ומתוך האהבה שלכם לקהל. להבין מה בדיוק הם צריכים בשעה הזו, ואז לכתוב את זה מתוך הבנה שזה מה שנכון להם עכשיו. 
אולי לא לכולם זה יעזור – אבל גם המציל נפש אחת….

נושאים הקשורים לאקטואליה מקומית ועולמית

תוכן שיווקי בצל המצב הבטחוני

 

👈 פחד, חרדה והרגעה – רבים כבר החלו להעלות פוסטים בנושאים אלו, ולכן שימו לב האם אתם יכולים לחדש ולגרום לפוסט שלכם להיראות מיד מההתחלה כמשהו 'אחר'. גם אם ההמלצה דומה, אולי אתם יכולים להתייחס לקושי מסוים שעולה אצל מי שמנסה ליישם ולא מצליח? אולי לשאלות שחוזרות? אולי להתייחס לדרכים בלתי שגרתיות להרגעה, אולי לצלם וידאו עם דוגמה או לתאר 'איך זה נראה'. 
רלוונטי להתייחס אל הנושא כמובן אם אתם בתחום הטיפולי, אבל גם אם אתם עוסקים בתחום הבריאות, תזונה, ספורט, טיפוח, חינוך וכדומה. 

כמו כן, אפשר להתייחס לנושא ספציפי שסביבו קהל היעד שלכם חווה את הקושי – לדוגמה: אתם עובדים עם עסקים, יש להתייחס למתח וללחץ שלהם בהקשר העסקי, ואם אתם עובדים עם קהל של זוגות גרושים – לפני או אחרי גירושין – אתם תחפשו התייחסות רלוונטית עבורם. ואם הקהל שלכם הם מנהלים בכירים, אולי תרצו להתייחס למשהו שהם יכולים לעשות למען העובדים? 

👈 אזעקות – את הרעיון נתנה לי הבת שלי (6.5)  כשאמרה לי "למה הם עושים אזעקות כל-כך מפחידות, הם לא יכולים לשים שיר"? והזכירה לי שהרבה פעמים בהקשרים אחרים, ה'אזעקה' מפחידה אותנו יותר מהדבר שמפניו היא מתריעה. כולנו יודעים איך זה קורה בתחום הבריאותי, ייתכן גם בפן הכלכלי (טלפון מהבנק? מכתב מהוצאה לפועל?) אבל אולי גם בתחום שלך יש לזה ביטוי. 
מהי ה'אזעקה' בתחום שלך? 

👈 הילדים בבית: בחלק גדול מרחבי הארץ שוב הילדים בבית ושוב זומים. צריך לזכור, שזה לא המצב בכל הארץ. מה ניתן להציע להורים או לילדים שמשתעממים? להורים לחוצים? בכל מקרה, לפנינו סוף שבוע ארוך של חופש מלימודים וככל הנראה פחות אירועים וחגיגות. אולי יש לכם רעיון איך להפעיל את המשפחה? 

👈 ביטחון אישי ורכוש – איום הטילים וההתפרעויות בערים המעורבות,  מציב שוב את האתגר לגבי הביטחון האישי שלנו ושל היקרים לנו, וגם הרכוש שלנו.  אם יש לכם ידע רלוונטי – הנדסה, בנייה, ביטוח, הגנה עצמית וכדומה – זהו ידע שיכול לעניין את הקהל שלך בתקופה זו ולהרגיע אותם.
תנו את הערך שלכם בחינם. אני מאמינה שידע מועיל ובעל ערך שהוא רלוונטי לזמן, הוא בעל פוטנציאל גדול לשיתופים. 
שימו לב להדגיש את שמכם, על מנת שטקסט שישותף יחזק את האוטוריטה שלכם.

👈  משוא ומתן – לצד הלחימה והמהומות ממשיך המשא ומתן להרכבת הממשלה הבאה, וכן מגעים (גם אם הם בלתי רשמיים) להפסקת אש. בכל מקרה שבו נמצאים שני צדדים שאינם מסכימים אך נדרש להגיע ל'סיכום', נדרשת פעילות של הידברות.
"לשאת ולתת", משמעותו שכל צד נושא דברים וכל צד גם נותן דבר מה. מה יש לכם לומר בנוגע למשא ומתן בכלים המקצועיים שלכם? 
האם אתם יכולים למצוא אלגוריה למצב הנוכחי באמצעות דוגמה מהעולם המקצועי שלכם? 
האם תוכלו לנתח את המצב הנוכחי באמצעות הכלים שלכם? 

ימים מיוחדים בשנה

שבועות זה לא רק מוצרי חלב - סלסלת פירות
 
👈 שבועות
בתחילת השבוע נציין את חג השבועות, גם אם ייתכן שהחגיגות יהיו פחות 'חגיגיות'. 
מרבית ההתייחסויות לחג יהיו ככל הנראה, כפי שהיו בשנים האחרונות, בהקשר למוצרי חלב. 
על מנת לבלוט בתוך שפע התוכן, אני מציעה שתתמקדו בחג מזוויות אחרות מהרגיל, ואולי 'להחזיר עטרה ליושנה', ונחזור למקורות ולדרך בה נחגג החג בעבר – אז בחג השבועות חגגנו את התוצרת החקלאית המקומית. 
במקום מוצרי חלב, אפשר לשים את הדגש על מוצרי מזון מן הצומח, בעיקר פירות וירקות מקומיים וכל תוצרת חקלאית מקומית אחרת, שאליה ניתן להתייחס כמקור לתזונה טבעית, לארוחה משפחתית, לבריאות, ליצירה ועוד.  אפשר גם להתייחס אליה כמקר לתמיכה בכלכלה מקומית, הצעה לטיול, או הזמנה חגיגה של הצבעים, הריחות והטעמים.  
אפשר להתייחס גם ליצירות ביכורים ולאנשים או 'מוצרים' שנולדו השנה. 
 
מעצבים יכולים להתמקד לא רק בצבע הלבן, אלא גם בצבע הקש האופייני לחגיגות השבועות, בשילוב צבעוניות ואלמנטים מן הצומח כמקור השראה והשפעה.
פוסטים המתייחסים לעיצוב פנים או יצירה בעבודת יד יכולים להתמקד באלמנטים של קש, ובסידורי פירות ופרחים, בקערות הגשה, אגרטלים, אדניות ועוד. זה הזמן גם להעלות ידע רלוונטי בתחום גינון או בחקלאות ביתית.
 
 
👈 אלמנטים נוספים של שבועות –
שבועות הוא חג מתן תורה, בו אנו מציינים רגע מכונן שבו הפכנו לעם. באיזה מובן זהו רגע מכונן עבורכם? לאילו רגעים מכוננים דומים בחיינו אפשר להתייחס? 
מהי התורה בשבילך?
אילו מסיפורי התורה מתחברים אליך במיוחד ברמה המקצועית, ומעוררים בך השראה?
 
בעייני רבים, שבועות הוא גם "חג המים", באיזו מידה יש לך אפשרות להתחבר לזה?
 
👈  יום חמישי 20.5  הוא גם יום המודעות הבינלאומי לנגישות. 
זהו מסוג הנושאים שראוי לדבר עליהם גם בימים של "משבר", ואף להתאימם למצב. 
בין אם בין לקוחותיכם ישנם אנשים עם מוגבלויות שונות ואתם נחשפים לסיפורים שחשוב לכם להעביר הלאה,  או אם אתם רוצים לתמוך ביוזמה ספציפית להנגשה עבור אוכלוסיות שחשובות לכם – מתאים שתעשו זאת היום. 
אם אתם מייעצים לעסקים – כיצד הנגשת העסק תעזור להם?
אם אתם עורכי דין או יזמים – כיצד אתם פועלים כדי לקדם את נושא ההנגשה?
אם אתם בתחום העיצוב, בנייה ושיפוצים – איזה ידע אתם יכולים לתרום לקהל הרחב בנגוע להנגשה?
אם יש לכם מומחיות או ידע בתחום הזה, אתם יכולים לכתוב סקירה קצרה על ההתקדמות של הנושא בעולם, בארץ או בארגון מסוים. 
 

הפעם  איני מוסיפה לפוסט זה 'תאריכים מיוחדים בהיסטוריה".
במידה והמשבר הבטחוני יסתיים בקרוב, אערוך את הפוסט הזה ואוסיף רעיונות חדשים. 

 
 
 אם מעניין אתכם להבין מה הדבר הזה שאתם הייתם רוצים להעביר הלאה כדי להאיר את הדרך לעוקבים שלכם , נסו למצוא את התשוקה באמצעות השאלות במדריך הזה שכתבתי https://bit.ly/36ZJclq

רוצים לקבל רעיונות לתוכן שיווקי והשראה לכתיבה של תוכן לקידום האוטוריטה שלכם?
הירשמו לרשימת התפוצה- וקבלו בכל סוף שבוע קישור לפוסט על השבוע הבא

לפוסט הזה יש 2 תגובות

התגובות נעולות.