You are currently viewing פוסט השראה לכתיבה 9 במאי עד 15 במאי

פוסט השראה לכתיבה 9 במאי עד 15 במאי

מה לכתוב בכיף השבוע, בבלוג או ברשת החברתית? הפוסט הזה ייתן לך מלא רעיונות לכתיבה שיווקית

תוכן שיווקי לשבוע שבין 9/5/21 עד 15/5/21

 

בכל שבוע, מדי יום ה', אני מעלה כאן באתר רעיונות לתוכן שיווקי רלוונטי לשבוע הבא (בין ראשון לשבת),
וכן רעיונות שבהם יכולים להיעזר בעלי עסקים מתחומי התמחות שונים, כדי לחזק את האוטוריטה שלהם ולהפיץ את המסרים המשמעותיים שלהם.

מבחינתי משמעות השיווק היא – להאיר את הדרך לקהל שלכם, לעזור לו למצוא את הפתרון המתאים עבורו ולקדם את הערכים והאמונות שאתם שואפים לקדם כדי לשפר את העולם.  זהו מבחינתי שיווק חיובי. 

רוצים לקבל קישור לכל פוסט חדש שעולה? מוזמנים להשאיר בתחתית העמוד את הפרטים שלכם. 

עדיין מתקשים להחליט על מה ואיך לכתוב?
צרו עמי קשר  (שיחה ראשונה מתנה! ) 

נושאים הקשורים לאקטואליה מקומית ועולמית

 

👈 ממשלת אחדות – תקום או לא תקום? אולי זו הזדמנות לדבר על אחדות ומשמעותה.
מדוע צריך אחדות? (במשפחה, בעבודה, בחינוך, בשפה – גם שפה מקצועית – אחדות בסטנדרטים. ואיך מיישבים, בתחום שלך, השקפות או גישות שונות?
איך יוצרים אחדות עיצובית בבית, גם כשיש דעות שונות? איך יוצרים אחדות בגישה חינוכית? אחדות בגישה ניהולית? אחדות בגישה כלכלית? ועוד. 

👈 ביל ומלינדה גייטס מתגרשים, לאחר 27 שנות נישואין, ללא הסכם ממון – איך אמורים להתחלק ביניהם 130 מיליארד הדולרים שהם שווים, וכיצד ישפיעו הגירושין על עולם ההשקעות ועל הקרן הפילנתרופית שלהם? 
נראה כי סיפור הגירושין של השניים יכול להציף רעיונות לתכנים משפטיים או כלכליים בתחום הזוגיות, אבל גם להתייחס לשותפות היפה והמוצלחת שלהם בקרן הפילנתרופית, אשר זוכה לשבחים רבים (וכמובן גם לביקורת).  ביל גייטס מהווה השראה להרבה מאד בעלי עסקים, ו'חדשות' מעין אלה הם הזדמנות להתייחס גם להשראה וההשפעה של גייטס או של החברה שלו עליכם, במהלך השנים. 

👈אסון מירון התרחש בדיוק בשבוע שעבר, כמה שעות לאחר שסיימתי לכתוב את הפוסט השבועי, ולכן לא התייחסתי אליו. היום, הדיבור הוא כבר לא על האסון הנורא עצמו אלא על 'ועדת החקירה'. איך אפשר היה למנוע? איזה סימנים יש (או היו) שמשהו לא בסדר? איזו תרבות ו'עיגול פינות' אפשרו לאירוע כזה להתרחש? 
 'אסונות' ידועים מראש שניתן היה למנוע יש כמעט בכל תחום, וצריך לדעת לקרוא את הסימנים. מהם הסימנים בתחום שלך, שיכולים למנוע את האסון הבא? וכאשר כבר התחולל סוג של 'אסון', מה הכלים שלך כדי לתחקר? מה 'ועדת חקירה' יכולה ללמוד מן הניסיון שלך? 

לתכנן את התוכן לשבוע הקרוב

ימים מיוחדים בשנה

 
👈 השבוע עושים תכנונים לקראת חג שבועות,  אשר יחול בעוד שבוע. איך הקהל שלכם מתכונן לשבועות? האם הוא כבר בוחן מתכונים? מתכנן בילוי? מחפש בגדים לבנים בארון? ואולי מתעניין בתיקון?  בסוף השבוע כבר אפשר להעלות תכנים הקשורים לשבועות, ובמהלך השבוע תכנים אשר מתייחסים לכל מה שצריך לתכנן או להתכונן אליו (כגון סדנאות, אירועים, קניית מוצרים וכדומה).
 
👈 9 במאי הוא יום הזיכרון לגרביים אבודים – אף שמדובר ביום מוזר למדי, הייתי חייבת לכתוב עליו – כי נראה שבכל בית יש כמה וכמה בית שבני זוגם ז"ל. 
אני מציעה לקבל באמצעות היום הזה, השראה לכתוב על אותו מצב נפשי שמסמל את תסמונת 'הגרב האבודה'. כמה זמן אתם שומרים על גרב יחידה, בתקווה שהאבודה תימצא לבסוף? למה הדבר דומה? האם הקהל שלכם מכיר את התחושה של משהו שכבר אבד מזמן, אבל עדיין מחכים שיופיע פתאום? והאם אתם מאפשרים לעצמכם ללבוש שתי גרביים דומות אך לא תואמות? אולי בכלל תרצו לקחת את היום הזה לתחום היצירה, DIY או האופנה? 
 
👈 יום רביעי, 12 במאי, הוא יום המודעות לפיברומיאלגיה.
מדובר בתסמונת ממנה סובלות בעיקר נשים, ומתבטאת בכאבים מפושטים ובתשישות. הסובלות מפיברו זוכות פעמים רבות ליחס מזלזל מהסביבה, כיוון שאין שום סיבה ברורה לכאבים או לחולשה שלהן. ניתן לציין את יום המודעות הזה מזווית פסיכולוגית, זווית חברתית חברתית או רפואית. ניתן להפנות זרקור לבעיות בזוגיות שמתעוררות כתוצאה מכך, או לדרך שבה כדאי לדבר עם הילדים על הנושא. מומחים בבריאות טבעית? בוודאי יש לכם מה להוסיף.
ואם את סובלת מכך בעצמך, אז לא משנה מה התחום שלך –  את מוזמנת לסייע בהגברת המודעות ולספר לנו על הדרך שבה הפיברו' השפיעה על חייך, לטוב ולרע. 
 
👈 יום חמישי 13 במאי הוא יום החומוס הבינלאומי. על פניו, נראה כי על חומוס יכול לכתוב רק מי שעוסק בתחום התזונה, אבל אם קצת נרחיב את הספקטרום של ההתייחסות, אפשר למצוא עוד כיוונים להתייחס ליום החומוס הבינלאומי. למשל, ברמת המיתוג – איך הפך החומוס למאכל ישראלי? ברמת יעוץ עסקי – איך עסקים שונים שכולם מוכרים 'רק חומוס' מבדלים את עצמם?  ברמת הצילום או הגרפיקה – איך הופכים את המשחה בעל הצבע האנמי הזה, למשהו מגרה בתמונה או בעיצוב? ושלא לדבר על כך שלכל אחד יש בטח סיפור אחד שקשור בחומוס או התרחש בחומוסייה.
וברמת האלגוריה: האם גם לכם יש מוצר שהוא כמו חומוס בפיתה, או צלחת חומוס לניגוב? 
 

אירועים מיוחדים בהיסטוריה

👈 10 במאי 1933, בגרמניה הנאצית, ליל "שריפת הספרים". שריפת הספרים הייתה רמז מקדם למה שנשרף שם בהמשך, ולמה שהנאצים רצו למחוק.  ספרו על ספרים שהשפיעו עליכם עמוקות, שאף אחד לא יוכל לשרוף את ההשפעה שלהם? 
 
👈 11 במאי 2007, מחשב השחמט "כחול עמוק" של חברת IBM מנצח את אלוף העולם בשח-מט גארי קספרוב. איזה עוד מחשב הייתם רוצים שיבנו, שיתעלה על היכולות של האדם? אילו אפליקציות או תוכנות אתם מכירים, שהופכות אתכם לחכמים יותר וטובים יותר, והייתם רוצים להמליץ עליהן? 
במה לדעתכם לעולם המחשב לא יצליח לנצח את האדם? איזה חידוש מתוחכם בתחום שלכם הופך את המומחים בתחום שלכם, להרבה יותר חכמים? 
 
רק עוד נקודה מעניינת לציון – קספרוב טען ש- IBM רימתה, וביקש לבחון את המחשב, אבל לפי ויקיפדיה חברת IBM סירבה והחליטה לפרק את 'כחול עמוק'. 
 
👈 12 במאי 2018 הוא לא רק היום שבו זכתה נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון עם השיר "TOY", אלא גם היום בו החל תאגיד השידור הישראלי "כאן" את שידוריו הסדירים.  והאמת, קשה לי להכריע איזה מן האירועים היה חשוב יותר…
"כאן" נשאר עמנו ופועל בהצלחה רבה מאז, ואני חושבת שהוא מהווה דוגמה מדהימה לאפשרות לעשות שינוי עצום בפלטפורמה מיושנת. שינוי שאי אפשר היה לדמיין אותו. במקום רשות שידור ציבורית מיושנת, חבוטה וישנונית, קיבלנו תאגיד רענן, בועט ויצירתי. 
ספרו משהו טוב שגיליתם ב'כאן'? איפה עוד צריך 'מתיחת פנים' כזו? איזה עוד 'מהפכים' אתם מכירים בתחום שלכם שמזכירים את המהפך הזה?  
אם עדיין לא בדקתם את התכנים של כאן – מומלץ בחום! 

מי נולד השבוע?

נולד תאגיד השידור הישראלי כאן
 
 אם מעניין אתכם להבין מה הדבר הזה שאתם הייתם רוצים להעביר הלאה כדי להאיר את הדרך לעוקבים שלכם , נסו למצוא את התשוקה באמצעות השאלות במדריך הזה שכתבתי https://bit.ly/36ZJclq

רוצים לקבל רעיונות לתוכן שיווקי והשראה לכתיבה של תוכן לקידום האוטוריטה שלכם?
הירשמו לרשימת התפוצה- וקבלו בכל סוף שבוע קישור לפוסט על השבוע הבא