You are currently viewing פוסט השראה לכתיבה 17 במאי עד 24 בספטמבר

פוסט השראה לכתיבה 17 במאי עד 24 בספטמבר

עקרונות לזימון השראה לתוכן שיווקי, בחגים ובשיגרה

הנה חוזרים לשגרה, וצריך לחזור לשווק, ובין השאר גם ליצור תוכן או לכתוב פוסטים שהם יותר מ'חג שמח', או 'מועדים לשמחה'. וכרגע אין לך השראה, אולי אחר כך תגיע. ואז מגיע 'אחר כך', וההשראה לכתיבה לא מגיעה עמו, וכך גם לא הכתיבה. מה עושים? 

אחד המשפטים הנפוצים בקרב בעלי עסקים קטנים שיודעים שהם צריכים לכתוב תוכן אבל זה לא בא להם בקלות, הוא המשפט הבא: "אני לא יכול/ה לכתוב סתם ככה לפי פקודה, אני חייב/ת השראה. וההשראה לא מגיעה לפי פקודה".

בדרך כלל אחרי משפט כזה אני שואלת "ומתי נוחתת עליכם השראה?"), וברוב הפעמים התשובה היא אחד מהמצבים הבאים: 1. בזמן נסיעה ברכב 2. במקלחת 3. בזמן טיפול / שיחת עבודה  4. רגע לפני השינה.  5. בזמן עבודות הבית.

התשובות הללו נכונות, כך נדמה לי, גם לרוב האנשים היצירתיים בעולם. הסיטואציות שבהן צומחים הרעיונות הכי טובים הם או כשהמוח שלנו נח רגע מעיבוד מידע 'שוטף', וכאשר הוא נדרש למצוא תשובה. למוח שלנו יש נטייה לחפש את התשובות לשאלות פתוחות. אני מאמינה שהתובנה הזו תעזור לכם לזמן יצירתיות.

אם כך, מהם העקרונות לזימון השראה לכתיבה שיווקית?

1. להחזיק בראש את דמות דמיונית של קהל היעד, שאליה אתם כותבים.  להכיר את הדמות הזו היטב ולחשוב עליה בכל רגע, מה היא רוצה או צריכה? מה מפריע לה? בדיוק כמו שאתם חיים את החיים שלכם, ואז נתקלים במידע שאתם יודעים שהבן או הבת שלכם ירצו לדעת, וכמו שאתם יכולים להעריך מה יטריד אותם או מה ירגש אותם, כך תוכלו לדעת לגבי אותה דמות של 'הקהל'.
שאלו את עצמכם בכל שבוע כמה שאלות פתוחות. "מה חסר לקהל שלי עכשיו?", "מה מעניין אותו?", "מה יעזור לו?", "מה חשוב לו לדעת?".

2. להיות מגובשים לגבי המסר, הערך, החזון, תפיסת העולם שחשוב לך להעביר הלאה. כך תהיו פתוחים לקבל השראה מסיפורים, רעיונות ואירועים שמתרחשים סביבנו, ושיש לכם משהו לומר בנושא. יותר מזה,  לפעמים יש לנו ממש חובה מוסרית להתייחס לנושאים האלה.
לאחרונה הזכירה לי  עדי בנטוב לן – הלוחשת לרשת, שהיא מלמדת לא לחפש רעיונות לכתיבה באקטואליה אלא  "לחפש את האג'נדה שלך, את החזון שלך באקטואליה. יש התרחשויות שכבעלת מקצוע את חייבת להתייחס אליהן, אחרת זה כאילו את לא רלוונטית". 
מעדי אפשר לקבל בכל חודש את "היומן" – יומן האירועים והשיח ברשת החברתית.

3.לתזמן ביומן זמנים של 'מוח ריק' ממש לפני זמני הכתיבה.  להרבה אנשים קשה לשבת מול דף ריק או עמוד WORD ריק ולהכריח את עצמם להתחיל לכתוב. לעומת זאת, רובם יודעים לומר מהם הזמנים שבהם נוחתת עליהם השראה. בדרך כלל מדובר בזמן שהם עושים פעולות שלא דורשות מחשבה, כיוון שהן הפכו לפעולות אוטומטיות. לדוגמה: נהיגה, שטיפת כלים, מקלחת וכדומה. אלו הזמנים שבהם המוח שלנו מתחיל לחשוב "מאחורי הקלעים", לעבד מידע, ולענות על כל מיני שאלות שנשארו פתוחות. (אצלי זה ללא ספק בזמן קיפול הכביסה).

השראה מנושאים אקטואליים


👈  סוכות, החגים, ולקראת חזרה לשגרה.

הדבר הכי אקטואלי במציאות שלנו בימים אלה, הם 'תקופת החגים'. כי אקטואליה היא לא תמיד תרבות ופוליטיקה, אלא מה שהכי משמעותי ורלוונטי סביבנו. ובימים אלה כולנו עדיין חווים את 'תקופת החגים'. 

עבור אנשים רבים תקופת החגים היא תקופה קשה ורגשית, לטוב או לרע. איך היא עבור הקהל שלך? מה לדעתך עובר עליהם או מטריד אותם בתקופה הזו?  אם קשה לכם להיות עם דמות 'דמיונית' בראש, אפשר להחזיק בראש לקוח או לקוחה אמיתיים, ואפילו בלי לספר את הסיפור שלהם, פשוט לדמיין מה חשוב להם לשמוע. מה כדאי להם לדעת? מה יעזור להם לקרוא או לשמוע? מה יעזור להם להבין את עצמם, או מה יקל עליהם? זה בוודאי יכול לעזור גם לאחרים.

זו גם תקופה נהדרת להתחיל להכין את עצמנו ל'אחרי החגים'. לתכנן, לחשוב מה לעשות הלאה. נדמה שכולם רוצים 'להתחיל משהו' אחרי החגים. מה יש לכם להציע? 

רוצה להכין תכנית תוכן לתקופה הקרובה?  להצליח לכתוב בתשוקה ובקביעות תוכן שמושך לקוחות?  מזמינה אותך לשיחת יעוץ במתנה

👈  לקראת הסתיו, גשם ראשון

אני לא נביאה, אבל כולנו יודעים שהגשם הראשון מגיע בדרך כלל בתקופה הזו. ומה הוא מביא אתו? לפעמים הוא מביא אתו אבק ולכלוך ורטיבות, ובעקבות זאת צורך להוציא מהארון פריטים מהעונה שעברה. ולעיתים הוא מביא עמו ניקיון וריח חדש והתרגשות ותחושת התחדשות, ולפעמים הוא מביא עמו סוג של עגמומיות. (אולי אני קצת יוצאת דופן בזה, ואולי לא. כשהייתי ילדה אבא שלי נהרג בסוכות, ומאז הקרירות הראשונית של הסתיו והגשם הראשון נושאים עימם תחושת עגמומיות שפעם חשבתי שהיא משותפת לכולם). 

בכל אופן, לקראת השבוע הבא אני מציעה לחשוב על התוכן שיתאים לגשם הראשון, ללילות ולבקרים שמתחילים להתקרר ולשינויים במלתחה, ואולי גם בהרגלי התזונה. פחות שתייה קרה עם קרח יותר מאכלים מחממים? ומה עוד? בעיצוב הבית, בתחום הטיפול, בשמירה על בריאות הגוף, בהרגלים של הילדים, באופנה – במה אתם יכולים לתרום לקהל שלכם בהקשר של התקופה הזו בשנה?

👈  מה החדשות הכי מעניינות בצאת כיפור, או בסוף השבוע שאחריו?

אני מעודדת אתכם להסתכל על כותרות האקטואליה ועל השיח ברשתות החברתיות לאחר שהטמעתם את סעיפים 1 עד 3 בחלק הראשון של הפוסט הזה. חפשו רק נושא אחד להתחבר אליו. נושא אחד שיש לכם מחויבות אישית להגיב אליו ולהביע עמדה, לפרוש את משנתכם או להוסיף מן הידע שלכם, לטובת קהל היעד שלכם.  (מזמינה גם לפרסם לינק בתגובות).

מזמינה אותך לתכנן אתי את התוכן לתקופה הקרובה

ימים מיוחדים בשנה - השראה לכתיבה

 
👈  יום שבת 18.9 הוא יום ה e-book. ספר אלקטרוני.
זו הזדמנות לספר על ספר אלקטרוני שלכם, או של קולגה שאתם מעריכים. ספר שאתם יכולים להמליץ עליו או להגיב אליו. אולי שווה לספר בכלל מה זה E-BOOK ?
אם אתם אוהבים לקרוא ספרים אלקטרונים, אפשר גם לעשות את 'מצעד האי-בוק' האהובים עליכם. ניתן לפרסם עוד לפני שבת, או אחרי. התאריך רק יוצר הזדמנות שאולי לא חשבתם עליה..
 
👈 יום שני 21.9 הוא היום הבינלאומי לשלום. 
שלום עושים עם אויבים, אבל לא רק. השלום מתחיל בתוכנו, אבל לא רק עם עצמנו. אפשר להתייחס לשלום בשכונה, שלום בין ילדים בכיתה, שלום בין בני משפחה, שלום בין השכנים בבניין. שלום עם 'מתחרים', שהופכים לקולגות. לאיזה 'שלום' יש לך חיבור?
 
👈 יום רביעי, 23 בספטמבר הוא יום "יומני היקר".
ספרי היומן חביבים מאד על בני נוער, אבל האם הם גם כותבים יומן בימנו? וכיצד כתיבת יומן יכולה לעזור להם? האם אתם כותבים או כתבתם יומן, ורוצים לצטט ממנו משהו? האם יש יומן מפורסם שקראתם והשפיע עליכם, או שאתם רוצים לצטט מתוכו או להמליץ עליו? האם יש לך 'תחליף' ל"יומני היקר" ובא לך לחלוק? 
בפוסט ההכרות כתבתי מתוך היומן שלי. 
 
👈 חג הסוכות
סוכות, קישוטים לסוכה, בית עראי, ארבעת המינים והמאפיינים של כל אחד מהם – האם משהו ממאפייני החג מעורר בכם השראה? לא תמיד חייבים להתייחס לחג, אבל אם יש לכם משהו מעניין לומר בעניין. לדוגמה – מי שעוסק באמנות ואסתטיקה, יכול להתייחס לקישוט הסוכה, מי שיש לו מומחיות בתחום החשמל, יכול לכתוב אזהרות בנוגע להעברת חשמל לסוכה. ואולי יש המלצות על כלים שבהם כדאי להביא את האוכל לסוכה? תמיד אפשר לספר על זיכרון ילדות מחג הסוכות שיש בו ערך לקהל היעד. תקופת החגים – תקופה טובה ליצירת קשר אישי יותר עם העוקבים. 
 

השבוע בהיסטוריה

17 בספטמבר 1978 - נחתמו הסכמי קמפ דייויד

הסכמי קמפ דייויד הם הסכמי מסגרת לשלום במזרח התיכון, עליהם חתמו ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, נשיא מצרים אנוואר סאדאת ונשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר. 
השיחות בין ישראל למצרים החלו כבר בשנת 1977, לאחר  ביקורו של סאדאת בישראל, אך הן נקלעו לקשיים. מכיוון שלשני הצדדים היה אינטרס להמשיך בתהליך, נכנסה ארצות הברית כגורם מתווך. 
לאחר תקופה שבה הגיעו הצדדים למבוי סתום, הזמין הנשיא ג'ימי קרטר את בגין וסאדאת וחברי המשלחות שלהם, בעלי תפקידים ויועצים בכירים בתחומים שונים, למעון הקיץ של הנשיא במרילנד (בקמפ-דייויד)  למרתון של שיחות, אשר נמשכו החל מה-4 בספטמבר. 
לאחר למעלה מ-10 ימי שיחות, נחתם הסכם חגיגי בבית הלבן. 
הסכם זה הניח את הבסיס להסכם השלום עם מצרים. 
 
אולי אפשר ללמוד מההסכמים האלה על הדרך להגיע להסכמה , למרות הקשיים?
 
 

השבוע יום הולדת ל - רחל המשוררת

רחל המשוררת

רחל נולדה בתאריך 20 בספטמבר 1890 ברוסיה, בשם רחל בלובשטיין. את שיריה הראשונים כתבה ברוסית, ובגיל 19 ביקרה בארץ ישראל עם אחותה, והחליטה להישאר. היא רצתה לעבוד בחקלאות, "לכתוב עם מגרפה ולצייר עם מעדר". בהמשך אף נסעה ללמוד אגרונומיה בצרפת, אך לאחר סיום לימודיה 'קפצה' לביקור משפחתי ברוסיה, ובשל מלחמת העולם הראשונה לא יכלה לחזור  לא"י. היא שבה רק ב-1919. 

רחל הצטרפה לקבוצת דגניה, מול הכנרת שכה אהבה, עבדה בעיקר עם ילדים ומדי פעם פרסמה שירים בעיתון 'דבר'. באותה תקופה התגלה כי היא חולה בשחפת, ולאחר זמן מה סולקה מהקבוצה על ידי אחד החברים, אשר חשש להידבק ממנה. 

בתקופת מחלתה כתבה רחל את מרבית שיריה, ופרסמה אותם בעיתון 'דבר', אשר שילם לכותבים לפי מספר השורות. היא התפרנסה בדוחק מכתיבה ותרגום, והתגוררה רוב הזמן  בדירה קטנה בתל-אביב, ליד הים. היא נפטרה בגיל 40 בלבד, אך השאירה אחריה שירים רבים שהם נכס לתרבות העברית. 

אל תשכחו לאחל יום הולדת שמח,  כשאתם מוציאים שטר של 20 שקלים…

 

המלצה על ספר - GRIT מאת אנג'לה דאקוורת'

הספר מנסה להבין את המרכיבים של הגריט.
רגע, אבל מה זה "גריט'? מדובר במונח שמתאר את התכונה שמובילה להצלחה, והיא מורכבת משילוב של להט, התמדה ונחישות. ה"גריט" כולל גם מרכיב מאד חשוב של תשוקה  ויכולת להתאמן בהתמדה ולאורך זמן.  
במידה רבה, זהו גם המסלול להצלחה בשיווק העסק – לכתוב על נושא שמעורר בנו תשוקה (עניין, סקרנות ותחושת מעורבות), בהתמדה ולאורך זמן, ולגלות מסירות לתהליך. 

דאקוורת' טוענת כי גריט היא לא בהכרח תכונה שנולדים אתה, אלא תכונה שניתן לרכוש, והיא מנסה לתאר איך כל אחד יכול לפתח יותר גריט בחייו, כלפי תחום העיסוק שלו, ולהפוך להיות 'עילוי' בתחומו.  היא מתארת ארבעה מרכיבים הכרחיים שמאפשרים לאדם להגדיל את ה'גריט' שלו. והמרכיבים הם: 1. עניין 2. אימון 3. מטרה או תכלית  4. תקווה. 

בפוסט הבא אתייחס לכך יותר.  אם מעניין אותך, אפשר לקרוא עוד על הספר ועל גריט במאמר הזה, שמתמצת מעולה את הספר.

 
 אם מעניין אותך להבין מה התשוקה שלך, מה הדבר הזה שחשוב לך להעביר הלאה,
מהי האג'נדה או החזון שיעניקו לך השראה
אני ממליצה להיעזר בשאלות במדריך הזה שכתבתי https://bit.ly/36ZJclq

רוצים לקבל רעיונות לתוכן שיווקי והשראה לכתיבה של תוכן לקידום האוטוריטה שלכם?
הירשמו לרשימת התפוצה- וקבלו בכל סוף שבוע קישור לפוסט על השבוע הבא

לפוסט הזה יש 42 תגובות

התגובות נעולות.