איך לבלוט עם התוכן שלך

ששה דברים שיגרמו לתוכן שלך למשוך את תשומת הלב של הקהל בתקופת החגים

בכל יום אנחנו מתחרים על תשומת הלב של הקורא, אבל בתקופת החגים התחרות מתעצמת. לא רק שיש יותר תוכן, אלא שגם כולם מדברים כל הזמן על אותו דבר. איך נצליח לבלוט ולנצנץ בתוך ים התוכן ולזכות בתשומת הלב הנכספת? קבלו 5 רעיונות ליצירת שונות ובולטות.

אחד הדברים שאני עושה בכל שבוע במסגרת #פוסט_השראה_לכתיבה  הוא לעזור לכם למצוא רעיונות בתוך הנושאים שאני מאמינה שיעניינו את הקהל שלכם השבוע. הצעות אלו מבוססות על ההנחה שכאשר יש נושא מעניין ברקע, אנשים ירצו לשמוע עליו עוד, ויהיו פתוחים לקרוא עליו עוד. 

יחד עם זאת, לפעמים מה שקורה הוא שבגלל עודף הערוצים שיש היום, יש הרבה מאד תכנים  שנראים ונשמעים כמעט אותו דבר. בתקופת יום כיפור כולם כותבים על סליחה. וגם בסוכות, שמחת תורה, חנוכה, פורים ופסח, רבים מהתכנים חוזרים על עצמם. אז איך נצליח להיות מקוריים? איך נבלוט בתוך ים התוכן? איך נצליח ללכוד את תשומת הלב של הקורא?

1. להכיר את הקהילה או הנישה שלך היטב, וליצור משהו שימשוך רק אותם

ההצעה הראשונה שלי מבוססת על כך שהעבודה שלך מתבצעת כל השנה. כלומר, שיש לך קהילה מעורבת שמכירה אותך, או נישה מאד ספציפית, ויש לך הכרות עם הצרכים שלה היטב. אם הצלחת למשוך את תשומת ליבם במשך כל השנה עם תכנים מותאמים אישית ומעניינים, אז הסיכוי שירצו לקרוא את הברכה שלך לחג, או המאמר שלך לראש השנה וליום כיפור הוא גבוה יותר – גם אם 'הכותרת' של התוכן שלך היא אותה כותרת כמו של כל השאר. 
ולא רק שהם ירצו לקרוא אותך – הם גם יברכו אותך בחזרה! 

אם הצלחת למשוך אץ תשומת ליבם רוב השנה, תוך הקפדה על תוכן מותאם, מועיל ושהם אוהבים כל השנה, אז המאמץ לבלוט בחגים, כשכולם נשמעים מאד דומה, לא יהיה כל-כך גדול.
למה? כי מדובר ביחסים אישיים. רובם ירצו לקרוא אותך פשוט בגלל ההיכרות אתך. 

מה בכל זאת יגדיל את המעורבות שלהם?
סיפור אישי, מסר מלב אל לב. 
משהו שמזכיר את ראיון החג החגיגי עם הסלבריטי התורן. אבל הוא יכול להיות פחות ארוך ופחות סנסציוני. העיקר שיהיה קצת 'אחר' מהרגיל. 

2. להשתמש בתכנים של מותגים אחרים כמקפצה, ולהוסיף להם.

לא כל הזמן צריך להמציא. אפשר לקחת משהו טוב שכבר קיים, ולהוסיף עליו. אם קיים מותג (לא מתחרה ישיר) שמדבר אל הקהל שלך, שכבר יצר תוכן דומה, שהערכים שלכם דומים ואתם מתחברים למסר, אפשר לשתף את התוכן, אבל גם להוסיף משהו מעניין משלך, שמוסיף על השיתוף המקורי. 

לדוגמה: מאמר שנכתב ב-2019 ב'כלכליסט' "תפסיקו לבקש 'סליחה' בעבודה', או אם אתם עובדים עם הורים אז הכתבה הזו ממגזין את יכולה להתאים, ועל זה להוסיף את הערך או התוספת שלכם, בנוגע לנושא המאמר. 

אפשר למצוא תוכן של מותג בעל שם בינלאומי , או מישה שהוא אוטוריטה בתחום שלך, תוכן שפורסם בעיתון או מגזין אינטרנטי ושהיוצרים שלו ישמחו לשיתופים, ומתוך זה ליצור את הערך שלך. הדבר הזה מאד מוכר ותופס בתחומי האופנה והעיצוב. כתבות על עולם האופנה כמו בבלוג הזה שמתבסס על הטרנדים של אמזון לסתיו-חורף 2021. 
השיתוף יכול להיעשות באמצעות מאמר חדש שמגיב לתוכן המקורי (וכמובן משתף אותו, בלי לפגוע בזכויות היוצרים) או פשוט באמצעות שיתוף בפוסט, הכולל תוספת חשובה מצידכם כאוטוריטה בתחום.

'טרנדים' מהסוג הזה יש לא רק באופנה ובעיצוב, יש גם כמובן בשיווק, בתחום העבודה והניהול, היצירה, השירות, ואם אין טרנדים כאלה בתחום שלכם – אז אולי תולכו 'להשאיל' מתחום אחר? 

3. לשאוב השראה ממחקרים ומנתונים

לא הכל צריך להמציא, סוג 2. יש המון ידע מעניין ורלוונטי שאינו זמין לקהל שלך, למרות שיכול מאד לעזור לו. מחקרים, נתונים או חידושים שפורסמו אמנם בכתבי עת מקצועיים, או בעיתונים באנגלית, או אפילו בעברית אבל לא בשפה נגישה או במקום נגיש. 

יש מחקרים היום בכל תחום.  מחפשים מה לכתוב כעת בנושא  'סליחה'? אפשר לעשות חיפוש עם המילה המבוקשת באנגלית + research, ואז לחפש את התוצאות החדשות ביותר. כך מצאתי למשל את המחקר המעניין הזה על איך הדרך הנכונה לבקש סליחה ולקבל מחילה מלקוחות. 

לאחר שמצאתם את הנתונים המעניינים (ניתן להתבסס על נתונים שהתפרסמו בתחקירים או במגזינים מוכרים ואמינים ברחבי העולם), הוסיפו לזה את הטאץ' האישי שלכם:  ספרו סיפור אישי שמתחבר לנתונים, עשו אדפטציה לישראל, הציגו סיפור מקרה או דוגמה מקומית, צרפו את עמדתכם בנושא. 

4. שימו את הלקוחות שלכם במרכז תשומת הלב

מה שגורם לתוכן לבלוט עבור הלקוח, זה כשהוא מרגיש שזה בדיוק עליו, או בדיוק מה שהוא צריך. כדאי לשאול : על מה הלקוחות שלי ירצו לקרוא? דברו איתם, שימו לב מה הם משתפים, שימו לב מה הם כותבים ושואלים בפיד הפרטי שלהם או בקבוצות. שימו לב מה עניין אותם בשנה שעברה באותה התקופה? עם מי או מה הם מזדהים? ראו מה כבר נאמר, ושאלו את עצמכם 'איפה החידוש שלי'? 

החידוש יהיה בנקודת המבט האחרת, לא בנושא אחר לגמרי. לפעמים צריך להפוך את היוצרות. לדוגמה, אם אתם מדריכי הורים ולפני יום כיפור יש המון תוכן שמתייחס לאיך ללמד את הילדים לבקש סליחה או לסלוח, אולי הפעם תכתבו על "איך לבקש סליחה מהילדים"?  אם ראש השנה מלא בדימויים על רימון המתייחסים לשפע הגרעינים שלו, לצורה או לצבע, אולי תתייחסו לתכונה אחרת של הרימון? וכך גם לגבי סכך, ארבעת המינים, או כל מוטיב אחר שחוזר על עצמו בחגים. 

הרבה פעמים החידוש ונקודת המבט האחרת נמצאים ממש מתחת לאף….בערכים של העסק.

 

5. העבירו את התוכן המוצלח לפלטפורמה החדשנית ביותר

אם יש לכם תוכן שיצרתם בשנים קודמות ושזכה להצלחה, אפשר 'למחזר' אותו, ולהפוך אותו למשהו אחר עם פוטנציאל מחודש. במקום לשתף מחדש את אותו המאמר או אותו פוסט שפייסבוק הזכיר לכם משנה שעברה – תעשו איזשהו 'טוויסט', ותהפכו אותו לסרטון רילז. או סטורי עם אפקטים. . 

פשוט – קחו תוכן שהצליח, ותהפכו אותו לתוכן רלוונטי לפלטפורמות הכי פופולריות באותו זמן. אפשר גם להשתמש בתוכן המעודכן כדי לעזור לקדם מחדש מאמר ישן.

 אגלה לכם סוד? אתם יכולים גם 'להעתיק' רעיונות לתוכן מהנישה שלכם שמככב מעבר לים ( (לא להעתיק מילה במילה את התוכן עצמו, אלא רעיונות), להוסיף לזה טאץ' אישי, ולהגיש אותו בעטיפה אחרת לגמרי:  פוסט במקום וידאו, רילז במקום מאמר, טיקטוק במקום תמונות, או גרפיקה במקום מאמר מורכב. 

 

6. העבירו את זה הלאה - היו ההשראה בעצמכם או העבירו השראה שקיבלתם

איזה סוג תכנים אנשים הכי אוהבים לשתף, במיוחד לרגל תקופת החגים? לדעתי, מדובר בתכנים מעוררי השראה והזדהות. הנה כמה סוגים. 

  1. סיפור אישי עם מוסר השכל או מסר
  2. דברים חשובים שלמדתם השנה
  3. ציטוטים שהשפיעו עליכם (ריכוז ציטוטים בנושא מסוים ורלוונטי)
  4. סיטואציה מעוררת הזדהות רלוונטית לתקופה, (מצחיקה או סאטירית, בדרך כלל).
  5. מידע שחשוב מאד לדעת דווקא בתקופה הזו בשנה
 

באיזו אריזה להעביר את התוכן הזה?
התוכן הזה יכול להגיע בהרבה מאד צורות. זה יכול להיות סרטון פשוט שלך מדבר מול מצלמה, או מעיין קליפ עם קריינות, או קליפ עם כותרות בלבד, זה יכול להיות בסגנון של מצגת, קריקטורה או קומיקס,  מימ (MEME) , תמונה מעוצבת, טקסט ארוך אך קריא, רשימה, ציטוטים על גבי תמונות או  ללא תמונות, ועוד ועוד. 
תחשבו על כך שהרבה אנשים משתפים היום תכנים גם בוואטס-אפ.  

הנה דוגמה לרשימה שמבוססת על "דברים שלמדתי בשנה האחרונה" – שרית אמיתי מונה את ח"י התובנות שלמדה מאנשים מצליחים , על איזון בין קריירה מצליחה לרווחה אישית. 

 

במה אברך אותך לרגל לשנה החדשה?

אני אשמח להיות זו שמעוררת בך השראה, אך השאיפה שלי היא שהקוראים שלי ידעו לאתר ולמצוא את ההשראה בכל מקום, ולדעת לגרום לה לבוא, במקום לחכות שתגיע ותתיישב להם על הכתף. 

אני מאחלת לך שההשראה הכי גדולה תימצא בתוכך – מתוך הניצוץ הקסום שקיים בך, הייחודיות שמאפיינת רק אותך, והרצון העצום לרתום את הניצוץ הזה כדי לעזור ולעשות משהו טוב לעולם – או לפחות לקהל שבחרת לשרת…

חשוב לך להגדיל את התשוקה בכתיבה?

  אם השנה החדשה מעוררת בך חשק לתכנן, אז כדאי מאד שתקראי את המאמר הזה על תכנון תוכן חלק א', וגם את חלק ב' של אותו מאמר – הקשור לתכנון שנתי.  תכנון יכול לעורר המון השראה!

להרשמה ללא תשלום למדריך לכתיבה בתשוקה ובהנאה – לחצו כאן

לקריאה נוספת על המסר השיווקי ועל שיווק בתשוקה – מבוא לשיווק חיובי:  

shabat.dana@gmail.com

Facebook
Twitter
LinkedIn