You are currently viewing פוסט השראה לכתיבה 2 במאי עד 9 במאי
רעיונות לכתיבה שיווקית

פוסט השראה לכתיבה 2 במאי עד 9 במאי

מה לכתוב בכיף השבוע, בבלוג או ברשת החברתית? הפוסט הזה ייתן לך מלא רעיונות לכתיבה שיווקית

תוכן שיווקי לשבוע שבין 2.5.21 עד 9.5.21

 

זהו #פוסט_השראה_לכתיבה של תוכן שיווקי לשבוע שבין 2 במאי עד 9 במאי.

החל משבוע זה הפוסט יתפרסם עוד לפני סוף השבוע כחלק מהבלוג #שיווק_חיובי באתר שלי, ויישלח לחברים ברשימת התפוצה שלי. המטרה: לעזור לכם לקבל השראה לכתיבת התוכן השיווקי שלכם לרשתות החברתיות או לבלוג האישי. להשראה הזו יש שתי מטרות: גם לכתוב על נושא שמתחשק לכם לכתוב עליו, וגם משהו שעניין את הקהל שלכם בדיוק עכשיו.

והשבוע המשימה שלכם תהייה: להבין בינכם ובין עצמכם, מה המטרה של כל פוסט שאתם כותבים. מה הוא משרת?

עדיין מתקשים להחליט על מה ואיך לכתוב?
צרו עמי קשר  (שיחה ראשונה מתנה! ) 

נושאים הקשורים לאקטואליה מקומית ועולמית

 

👈 הקמת ממשלה או – המנדט חוזר לנשיא: בימים הקרובים יקרו אחד מהשניים, ואף על פי שאין לדעת מה תהייה התוצאה, ברור כי ההצלחה או אי-ההצלחה בהקמת הממשלה תלויה ביכולת או אי-היכולת לגשר על פערים ולמצוא את המכנה המשותף בין צדדים מנוגדים, או לאזן בין אינטרסים.

מדובר במצבים שקיימים לא רק בפוליטיקה אלא בכל תחום – אפשר להתייחס למצבים אלו במשפחה, בעבודה, במשחק 'קבוצתי' או בעבודה בקבוצה, ואפילו בהחלטות בינינו ובין עצמנו. אפשר להתייחס ליכולת לעשות זאת כמעט בכל תחום:  בעיצוב פנים, בתזונה, בכלכלת המשפחה, בתזונה, בזוגיות, בביצוע החלטות חשובות במהלך החיים.

האם אתם יכולים לנתח את המצב הפוליטי בכלים המקצועיים שלכם? או לחילופין, להשתמש במצב הקיים כאלגוריה למצבים שאתם פוגשים אצל לקוחותיכם.

👈 פקקים – זה כבר תקופה שהפקקים חזרו לחיינו, ועולה מן התקשורת כי המצב חמור גם בתחבורה הציבורית וגם בכלי הרכב הפרטיים. אולי יש לכם המלצה חיונית ומועילה לעוקבים שלכם ולקהל היעד שלכם – מה לעשות בזמן הפקקים?
שימו לב להתייחס לנושא מהזווית המקצועית שלכם ולא המלצה כללית. אם אתם עוסקים בתזונה: במה להצטייד לזמן הפקקים? אם בכושר: איך לנצל את הזמן לחיזוק / עיצוב הגוף? אם בטיפול גוף/נפש: להתייחס לנושא היציבה, תרגילים למניעת כאב או לחילופין – להפחתת סטרס (תלוי, כמובן, בבעיה של קהל היעד). אם אתם מתחום אחר – אולי פודקסט או ספר מומלץ (קריאה או שמע).

👈 "המפקדת" – כדי לכתוב פוסט שיזכה להרבה תגובות ושיתופים, צריך לפעמים לנחש את ה'טרנד'. ואני מנחשת ש'המפקדת', הסדרה החדשה שעלתה ב'כאן', תדובר כאן הרבה.
ואני כותבת את זה לפני שצפיתי בה…

הנושא (מקומן של נשים במערך הצבאי), סיפור הסינדרלה של השחקנית שהייתה קופאית בתיאטרון ובכלל לא רצתה להיות שחקנית וגם מעט האזכורים ששמעתי אודותיה, גורמים לי לחשוב שכדאי לצפות, וכדאי להתייחס אליה עם אמירה משמעותית. במיוחד אם יש לכם 'עמדת מומחה' או פרשן לעניינים שעולים בה. 

הפקקים חזרו...

ימים מיוחדים בשנה

 
👈 יום א' ה- 2 במאי הוא יום הצחוק הבינלאומי – כולם יודעים שתמיד עדיף לצחוק מאשר לבכות, אבל היום הזה נועד כדי להעלות על נס את היתרונות הטיפוליים של הצחוק. זהו לא דווקא יום של הומור (אם כי הומור תמיד עובד טוב…), אלא יום על צחוק וכל הדברים הטובים שהוא מביא עמו.
איך?
ספרו סיפור אישי על צחוק מרפא, סיפור מקרה מרגש של מישהו אחר, ספרו סיפור מצחיק שקרה לכם השבוע, משהו שיצחיק את קהל היעד. ספרו משהו מצחיק או משעשע על עצמכם – הומור עצמי תמיד טוב. ספרו נתון או מידע מצחיק, שלא הרבה יודעים…
 
👈"מלחמת הכוכבים" ו"הארי פוטר" הם כבר מזמן לא רק יצירות ספרותיות או קולנועיות, אלא יצירות בעלות השפעה תרבותית, שניתן להתייחס באמצעותן או באמצעות הדמויות המוכרות שבהן מגוון גדול של מסרים ורעיונות שחשוב לכם לקדם.
ה-2 במאי הוא יום "הארי פוטר" (לזכר הקרב על הוגוורטס) וה-4 במאי הוא יום "מלחמת הכוכבים" (כי May 4th  מזכיר את הביטוי מהסרט May the force be with you).  אם אתם מהחובבים – רק אתם יודעים מה הדבר שבוער בכם לבטא, עם הכובע המקצועי והאוטוריטה שלכם.
 
👈 5 במאי הוא יום המיילדות הבינלאומי – עם כל הכבוד שיש למיילדות על הנס שהן עוזרות להביא לחיינו, אני סבורה שיש "מיילדות" בכל מיני תחומים, או שיש תחומים שבהם אין מיילדות – אבל צריכים שיהיו.
לדוגמה, לפעמים אני רואה את עצמי כמיילדת של פוסטים. פוסטים של אחרים.  הם לא נולדים מתוכי, אני רק מסייעת להם לצאת החוצה, גם אם אני זו שכותבת אותם. אני מדובבת, שואלת, חוקרת, מבררת, מבינה מה הסיפור – ורק אז יכולה 'ליילד' את הסיפור, בצורה של פוסט או מספר פוסטים, שמבטא קול של מישהו אחר.
היכן אתם מוצאים שהקהל שלכם רוצה לעשות הכל 'לבד' ולא חושב על האפשרות להעזר ב'מיילדת'?  איזו אלגוריה נוספת יש לכם לתפקיד המיילדת? איך הייתם רוצים להביע את ההערכה שלכם לאחד המקצועות העתיקים בעולם?
 
👈 חודש מאי הוא חודש מודעות להרבה מאד תחומים, ואם זה רלוונטי לכם – שווה להתייחס: חודש המודעות למחלת הלופוס, חודש המודעות לסיסטיק פיברוזיס ולעוד סינדרומים קצת פחות מוכרים
 
👈 מאי הוא גם חודש האופניים, ואם אתם בתחום הכושר, הבריאות, הטיולים, סגנון חיים ואפילו המשפחה – אז תמצאו את הדרך שלכם להתייחס לזה אפילו בסדרת פוסטים במהלך החודש.

אירועים מיוחדים בהיסטוריה

👈 3 במאי 1979 – מרגרט תאצ'ר מובילה את המפלגה השמרנית לניצחון בבחירות והופכת לאשה הראשונה בתפקיד ראש הממשלה בבריטניה (והיחידה עד כה) – אפשר לכתוב על הכינוי "אשת הברזל", מה זה להיות 'אשת ברזל'? על תקרות זכוכית שמתנפצות ועל מחירים של נשים בתפקידים בכירים, ואולי לתהות – איך וכיצד אפשר להצליח כנשים גם באנרגיה 'נשית'?
 
👈 4 במאי 1932 – המאפיונר אל קאפונה נכנס לכלא לאחר שהורשע בעבירות מס. זו הייתה תוצאה של חשיבה יצירתית ומחוץ לקופסה של רשויות אכיפת החוק, אשר לא הצליחו למצוא מספיק ראיות לעבירות פליליות.
האם גם לך הייתה פעם הצלחה בפתרון בעיה, שלך או של לקוח (או מישהו אחר), בזכות חשיבה מחוץ לקופסה? איך חשיבה כזו יכולה לעזור לעוקבים שלך? תנו כיוונים ורעיונות לחשיבה מחוץ לקופסה בתחום העיסוק שלך.
 
👈 ·        ב-1886 נולד משקה ה"קוקה-קולה", אשר שווק לראשונה ב-8 במאי באותה שנה.
המשקה המקורי הופק מעלי הקוקה ותובל באגוז קוקה. השם המקורי נכתב כשם הצמח "קולה" באות K, אבל הוא שונה בשל שיקולים של גרפיקה. גם המרכיבים שונו – עם הבנת הבעייתיות של הקוקאין, החלו להעביר את העלים תהליך של מיצוי, ועם השנים התיבול באגוז קוקה הוחלף לתיבול בקרמל.
המתכון של "קוקה קולה" הוא סודי וכולל מגוון תמציות העשויות מפרחים, עלים ושורשים, ואותם שולחת החברה ליצרניות המשקה בכל העולם. המרכיב המרכזי בקוקה-קולה הוא מים, מה שגורם לשינויים קלים בטעם במדינות שונות בעולם.
 
נראה שאפשר לציין יום הולדת 135 למשקה התוסס הנמכר בעולם, שהוא גם אחד המותגים החזקים בעולם, בכל-כך הרבה דרכים. אפשר להתייחס לתחום העיצוב, מיתוג, נוער, אנרגיה, תזונה, מוסיקה, הורות, יחסים…
ספרו לי על חיבור מעניין שעשיתם בין קוקה-קולה לתחום ההתמחות שלכם. 


 

מי נולד השבוע?

 
 אם מעניין אתכם להבין מה הדבר הזה שאתם רוצים להעביר הלאה ולא מצליחים למצוא, נסו למצוא את התשוקה באמצעות השאלות במדריך הזה שכתבתי https://bit.ly/36ZJclq

רוצים לקבל רעיונות לתוכן שיווקי והשראה לכתיבה של תוכן לקידום האוטוריטה שלכם?
הירשמו לרשימת התפוצה- וקבלו בכל סוף שבוע קישור לפוסט על השבוע הבא

לפוסט הזה יש 10 תגובות

התגובות נעולות.